Avatar billede lail Forsker
07. oktober 2019 - 19:54 Der er 5 kommentarer

omkostninger fordelt per måned

Har nogle start og slut tidspunkter på et projekt
år start  måned start
år slut    måned slut
Det kan være inden for samme år eller over flere år

Jeg har omkostning pr måned . Nu skal det så fordeles i en tabel med en masse år og måneder. Der er 10 år i tabellen med hver de 12 måneder
kolonne A    Kolonne B  Resultat
År                  Måned        Omk.

Kæmper med hvis sætninger ,men kan ikke få det til at virke - nogen der har lyst til at hjælpe. Ved ikke om det har lidt med rækkefølgen af mine mange hvis sætninger at gøre

LN
Avatar billede Mads32 Ekspert
07. oktober 2019 - 20:11 #1
Hej

Jeg vil gerne hjælpe.

Send venligst fil, eventuel som privat besked
Avatar billede lail Forsker
07. oktober 2019 - 20:28 #2
Fantastisk hvordan sender jeg lige en vedhæftet fil privat til dig - blive med fiktive tal
står din e mail et sted
Avatar billede lail Forsker
07. oktober 2019 - 22:20 #3
Tror denne her virker
Håber - skal lige teste lidt mere
D2 er start år D3 slut år, E2= start måned og E3=slut måned

=HVIS(OG($D$2=$D$3;A7=$D$2;B7>=$E$2;B7<=$E$3);$K$3;HVIS(OG($D$2<>$D$3;A7>$D$2;A7<$D$3);$K$3;HVIS(OG($D$2<>$D$3;A7=$D$2;B7>=$E$2);$K$3;HVIS(OG($D$2<>$D$3;A7=$D$3;B7<=$E$3);$K$3;""))))
Avatar billede Andrew Gupta Novice
12. oktober 2019 - 17:31 #4
Just want to know how to send someone message privately from here on this site mcdvoice
Avatar billede Andrew Gupta Novice
03. november 2019 - 16:09 #5
still looking for it
mcdvoice