Avatar billede djaper Praktikant
02. oktober 2019 - 09:29 Der er 7 kommentarer

Citat søges - 100 klik med musen?

Hej

Jeg kan huske at Nicolai Sonne på et tidspunkt nævnte et ordsprog for når man skal trykke mange gange med musen for at nå ind til en information.

Det var noget med "Malcom lov" eller sådan noget.

Jeg leder efter et udtryk/betegnelse når noget er opbygget så det er bøvlet og man skal trykke flere gange med musen for at udføre en proces.

Et eksempel kunne være at hvis man skal udfylde en adresse og så først kun kan udfylde navn - trykke med musen for at komme til næste side og kunne udfylde vejnavn - trykke til næste side - udfylde vej nummer - trykke til næste side - for at udfylde post nummer etc.

Nogen der kan huske det?

Djasper
Avatar billede claes57 Ekspert
02. oktober 2019 - 10:18 #1
Avatar billede djaper Praktikant
02. oktober 2019 - 10:31 #2
Meget godt bud - men husker bare han kaldte det noget andet:-)
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
02. oktober 2019 - 10:45 #3
Avatar billede Slater Ekspert
02. oktober 2019 - 10:48 #4
Har I læst spørgsmålet? Hvordan skulle hverken Murphys lov eller cookieloven have noget som helst med det at gøre?
Avatar billede ejvindh Ekspert
02. oktober 2019 - 14:25 #5
Skulle det mon være Malcom Tuckers lov:
http://www.malcolmtuckershop.com/2014/12/tuckers-law-malcolm-tucker-quote-thick/

Ikke sikker på, at jeg tør citere loven, af hensyn til E's regler om høvisk sprog ;)
Avatar billede ejvindh Ekspert
02. oktober 2019 - 14:26 #6
Det handler ikke specifikt om museklik, men om, at hvis noget kan gå galt, vil det gå galt på det værst tænkelige tidspunkt.
Avatar billede ejvindh Ekspert
02. oktober 2019 - 14:34 #7