Avatar billede Signe Fog Novice
01. oktober 2019 - 20:01 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Fejl i billed overførelse

Min problemstilling er, at jeg har overført mine billeder via ctrl x og ctrl v fra min mobil til computeren.

Der sker en fejl under overførelsen, så alle filer fylder 30,5 GB og hele mappen fylder 42 tb komprimeret.

Filerne kan ikke åbnes.

Jeg har haft den forbi labtech, der ikke kunne løse det. Så skriver her i håb om, at der sidder et it geni, der kan hjælpe mig videre.
Mine it evner begrænset.
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2019 - 20:08 #1
Hej Signe

Det lyder ikke helt rigtig i mine øre, som det er meget få maskiner/forbruger-løsninger der har 42TB datalager. Det er normalt kun meget teknisk kyndige der vil lave en investering i at have så meget lagerplads. For at sætte det i perspektiv kommer de fleste forbruger bærebare og stationære med 0,5TB lagerplads.

Ift. problem, så skal jeg forstå dig rigtig: du har copy/pastet hvad/hvordan fra din mobil til din computer, dvs efter du har forbundet den med USB-kabel så har du prøvet at flytte filerne fra mobilen til computeren? Og det er her du så sidder fast nu, korrekt?

Hilsen
Halfdan
Udvikler og lokal SEO specialist
Miklagard
Avatar billede kurt54 Ekspert
01. oktober 2019 - 20:16 #2
Du skal nok ud i at forsøge at gendanne billederne på telefonen. Det er vigtigt du ikke gemmer noget på telefonen indtil da - snakker vi android eller iphone.
Avatar billede Signe Fog Novice
01. oktober 2019 - 20:20 #3
Det er Android. Har ikke back up, har forsøgt via gendannelse app men den finder kun små filer og tænker, at den kun finder dem sendt via messenger ect.

Jeg har klippet billederne. Alle filerne ligger komprimeret på pceren.
Avatar billede Signe Fog Novice
01. oktober 2019 - 20:22 #4
Jeg opdagede først fejlen, da jeg havde fra koblet telefonen.
Avatar billede INK Ekspert
01. oktober 2019 - 20:23 #5
Har du haft Google Fotos på din telefon? I så fald ligger de jo i "skyen"
Avatar billede Signe Fog Novice
01. oktober 2019 - 20:25 #6
De fjernede sig fra skyen, da jeg fjernede dem fra telefonen. Da det ikke har været sikkerhedskopi
Avatar billede kurt54 Ekspert
01. oktober 2019 - 20:30 #7
Ved du om billeder lå på selve telefonen eller på et micro SD kort i telefonen ?
Avatar billede INK Ekspert
01. oktober 2019 - 20:30 #8
Hvis du har haft dem liggende i Google Fotos i skyen burde de ikke forsvinde. Er det i stedet Google Drive eller Dropbox, der synkroniserer, så kan det være en anden situation. I Google Fotos gemmes slettede billeder i papirkurven i nogle dage (efter hukommelsen 30 dage).
Så hvilken sky?
Avatar billede Signe Fog Novice
01. oktober 2019 - 20:34 #9
Har kigget i papirkurven. Der er ingen filer.
Avatar billede Signe Fog Novice
01. oktober 2019 - 20:35 #10
Har Google photos
Avatar billede INK Ekspert
01. oktober 2019 - 20:59 #11
Google Fotos gemmer normalt slettede billeder i papirkurven i 60 dage, med mindre du har tømt papirkurven.
Kan det tænkes, at du ikke har haft Google Fotos appen "tændt" i lang, hvorfor billederne ikke er kopieret op i skyen?

Hvordan forsøgte du at gendanne billederne fra telefonen? Med hvilket program?
Har netop anvendt Recuva på en døende harddisk, det gav beskedne resultater. Anvendt så et bedre købeprogram, der faktisk reddede stort set alt fra disken.
Avatar billede Signe Fog Novice
01. oktober 2019 - 21:04 #12
Tænker måske det skyldes manglende lagerplads, at de ikke er der længere. Har opbrugt de 15 GB midt juni.

Har prøvet recuva også den fandt intet. Diskdigger og to andre jeg ikke husker navnet på. Hvilket betalingsprogram kan du anbefale? Hvis du må det?
Avatar billede INK Ekspert
01. oktober 2019 - 21:18 #13
I Google Fotos kan man gemme i fuld størrelse, der så koster når man passerer de 15 GB. Man kan også vælge høj kvalitet, der er gratis og ubegrænset. Til almindelige fotos fra en mobiltelefon er det rigeligt. Fremvisning på pc eller en 60" tvskærm volder ikke problemer.

Jeg kan ikke anbefale specielle programmer, men kan nævne gode resultater med EaseUS Data Recovery. Andre har sikkert gode erfaringer med andre programmer 😀.

Held og lykke med dit forehavende.
Avatar billede kurt54 Ekspert
01. oktober 2019 - 21:18 #14
Prøver du med gendannelses programmerne at finde på PC harddisken eller på telefonen/SDkort ?
Avatar billede Signe Fog Novice
01. oktober 2019 - 21:27 #15
Prøver på telefon.
Avatar billede Signe Fog Novice
02. oktober 2019 - 19:31 #16
Fandt halvdelen på Google photo i god kvalitet. Har hentet resterende ned fra messenger. Kan ikke svare på deres kvalitet. Men det er bedre end intet. Men mon ikke, at det stadig duer til 10*15 footprint?
Avatar billede kurt54 Ekspert
02. oktober 2019 - 22:21 #17
Det var godt du fik dem - Selvom det er mere besværligt plejer jeg at kopiere og selv slette bagefter jeg har kontrolleret.
Avatar billede Signe Fog Novice
02. oktober 2019 - 22:33 #18
Har købt mere digital plads på Google photo. Den kan jeg også bedre få held til at hente billederne ned uden fejl.