Avatar billede dogtown Seniormester
01. oktober 2019 - 12:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Harddisken døde, men kan ikke se filer på reserve HDD

Oparativsystem: Windows 10
HDD: Seagate Baracude 1000GB
HDD'en på min Medion mini tower begyndte at lave lyde, så jeg fik installeret en ekstra HDD (SSD 256GB) og flyttet alle filer over på denne. (har også backup ;-), men mangler nogle få filer).

Den gamle HDD er ikke til at vækkes til live, så jeg tager SSD'n ud og kobler den til min laptop via et USB kabel. Denne SSD er delt i tre partitioner, og på den som dokumenter, bilder og video på (E:) kan jeg ikke se en eneste fil, men den er godt fyldt op, når man kikke på egenskaber for drevet.

Har forsøgt at vælge vis alle filer i kontrolpanel, uden held.
Nogle tips til at kunne se filerne igen?
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2019 - 12:37 #1
prøv at højreklik disk, egenskaber, avanceret, overtag ejerskab.
usb ?  det er vist bedre at sætte den til med SATA kabel.
Avatar billede dogtown Seniormester
01. oktober 2019 - 12:54 #2
Jeg har kun tilgang til den USB kabel/stik til at clone med.
Der sker der ingen ting ;-(
Avatar billede INK Ekspert
01. oktober 2019 - 12:58 #3
Indeholder din SSD styresystemet (Windows10) eller kører det kun på din HDD?

Måske kan du få adgang til din HDD ved at koble den til usb på en anden pc? Husk ekstern strømforsyning, såfremt det er den store model HDD.
Avatar billede dogtown Seniormester
01. oktober 2019 - 14:06 #4
Den SSD som dokumenter og filer ligger på er en lille. Og det er den jeg får tilgang til, men ikke kan se nogen filer. Men i egenskaber for drevet, er der gemt data på den.
Avatar billede INK Ekspert
01. oktober 2019 - 16:51 #5
Hvis dine data stadig ligger på den store HDD, der er i udu, så kunne det være en mulighed at forsøge redning af data fra denne.

Har du for din SSD forsøgt rådet i #1 ?
Avatar billede dogtown Seniormester
01. oktober 2019 - 17:59 #6
Nej! Alle filer ligger på SSD disken. Ikke den store som er død.
Men jeg kan ikke se filerne på denne, kun i egenskaber at det er brugt plads på drevet, men kan ikke se filerne.
Avatar billede INK Ekspert
01. oktober 2019 - 18:13 #7
Har du forsøgt med et recovery program? Enten et gratis som Recuva eller et betalt program.
Kan du i diskhåndtering se partitionerne på din SSD?
Hvad hedder fil-systemerne for hver enkelt partition? Er data delen markeret som raw?
Avatar billede dogtown Seniormester
09. oktober 2019 - 14:00 #8
Jeg har opgivet projektet