Avatar billede kingoman Mester
26. september 2019 - 16:38 Der er 9 kommentarer

Problemer med at caste på nyt tv... Nogle ideer?

Hej,

Mine forældre har lige købt nyt tv, et philips 6800 series ambilight som har noget indbygget cast modtager, men jeg kan simpelthen ikke connecte eller finde tv'et på andet end youtube.
(prøvet tv2play, viafree, viaplay, dplay, dr)

Nogen der har nogle gode idéer eller forslag til hvad man kan gøre?

- Jeg har prøvet at hente google home, men der kan den heller ikke finde tv'et.
Avatar billede eurositi Ekspert
26. september 2019 - 17:10 #1
Og TV'et er forbundet til Wifi - og på samme WiFi netværk som de øvrige enheder?
Avatar billede kingoman Mester
26. september 2019 - 18:20 #2
Ja, samme WiFi....

Læste et sted at det åbenbart er fordi det ikke er et android tv og ikke har chromecast indbygget ''rigtigt''. Så der skal åbenbart købes et chromecast seperat...
26. september 2019 - 20:04 #3
har du set at chromecast er sat det
26. september 2019 - 20:04 #4
sattil
Avatar billede nopsen Ekspert
26. september 2019 - 21:11 #5
Overgaard1654
som han selv skriver, skal han ud og købe chromecast separat.
så nej det er hverken sat det eller sattil :-)
Avatar billede kurtba Ekspert
26. september 2019 - 22:07 #6
Så vidt jeg kan se, kan man godt caste til dette tv, men det skal være via Miracast, som er indbygget.
Ønsker man at bruge chromecast, skal den tilkøbes.
Avatar billede kingoman Mester
27. september 2019 - 10:34 #7
Præcis.

Fjernsynet har noget cast halløj fra fødsel hvor man kan bruge miracast, MEN det fungerer kun til Youtube, åbenbart.

Alt andet skal køres over chromecast, som er en separat enhed som skal købes, desværre.

Tak for jeres inputs, der bliver købt en chromecast
Avatar billede kurtba Ekspert
27. september 2019 - 13:10 #8
Jeg har ikke selv brugt Miracast, men den skulle angiveligt kunne nogenlunde det samme som Chromecast, så prøv at søge på nettet for muligheder.
Nu ved jeg ikke, hvorfra du vil streame, fra pc, tlf eller?
Fra PC skulle man kunne streame hele skærmen, idet den blot bliver betragtet som en trådløs skærm
https://support.microsoft.com/da-dk/help/15053/windows-8-project-wireless-screen-miracast
Man kan også hente en app til brug fra en Android telefon.
Så prøv at sætte dig ind i mulighederne og se, om de ikke er lige så gode som med Chromecast.
Du skal bare passe på ikke at sammenligne dem direkte, idet de anvender forskellige teknologier for at streame.
Bl.a. er google home kun beregnet til brug for Chromecast, så derfor er det ikke så mærkeligt, at du ikke kan få det til at virke.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
01. oktober 2019 - 13:24 #9
Har du opdateret dit TV til nyeste firmware?