Avatar billede romo Nybegynder
28. august 2001 - 09:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tæller

Hej folkens.
Er der nogen der kan hjælpe mig med en tæller der tæller 1 op hver gang jeg åbner dokumentet (Faktura nummer).
Jeg har prøvet med f.eks. Celle A1+1 og stille Excel til 1 gennemregning.
Det virker når jeg bruger F9 (opdater)
Men hvis jeg har flere tællere opdateres alle sammen på en gang.
Det kunne måske løses med en makro, hvor jeg lægger 1 til cellen, det kunne være i en Autoopen eller autonew, jeg ved bare ikke hvordan.
Avatar billede janvogt Praktikant
28. august 2001 - 09:37 #1
Jeg har en makro samt en lille fil liggende, som tæller hver gang filen åbnes.

Interesseret så send en mail til jan_vogt_hansen@hotmail.com

Avatar billede lrp Nybegynder
28. august 2001 - 09:43 #2
Hvis du bruger Excel 2000, kan du gøre således:
Placér denne lille makro i projektmappens ThisWorkbook-ark i VBA:

Sub Workbook_Open()
    Range(\"a1\").Value = Range(\"a1\").Value + 1
End Sub

Fakturanummeret ligger her i celle a1, men kan naturligvis ændres efter behov. Du skal dog huske at svare ja til at gemme, når du lukker regnearket, ellers gemmes optællingen ikke.
Avatar billede janvogt Praktikant
28. august 2001 - 10:04 #3
I mit eksempel opdateres A1 uanset, om man gemmer eller ej.

Første gang man anvender makroen bliver man spurgt om, hvilket nummer man ønsker at starte med.
28. august 2001 - 10:20 #4
Det kan laves på hundrede måder - det kan gemmes i en celle som lrp viser, dog ville jeg nok ligge Range(\"a1\").Value = Range(\"a1\").Value + 1 i den makro, som fakturere således der med det samme er klar til en ny faktura. Det kan gemmes i registreringsdatabasen eller i en TXT eller INI fil på netværket, hvis der er flere der dele fakturaprogrammet. Så hvordan vil du have det ??? fd@win-consult.com
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2001 - 11:26 #5
Jeg har en lille makro i Word, som påfører et nyt nummer på word-dokumenter, hvis det har interesse
\\\\AMH