Avatar billede huddie Professor
18. september 2019 - 15:24 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Link fra et billede i slider(WordPress 5.2.3)

Hej Eksperter!

I WordPress 5.2.3 har jeg placeret et billede på en slider-side, som jeg gerne vil have til at linke til en ny side.
Jeg har forsøgt under fanebladet "Actions", men det virker ikke, selv om jeg skriver hvad det skal linke til, men uanset hvad jeg vælger af de andre parametre, så sker der intet når jeg prøver at trykke på billedet.

Så enten mangler jeg at gøre noget eller også prøver jeg fra et forkert sted i programmet.

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Huddie
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2019 - 20:01 #1
Hej Huddie

Yes, i selve indlægget under redigerings-mode, hvis du klikker på HTML-editor og derfra tilføjer en a hrefs tag omkring det billede du gerne vil have linker, så burde du være home safe :)

Se mere her:
https://www.w3schools.com/tags/att_a_href.asp

Hilsen
Halfdan
Udvikler og lokal SEO specialist
Miklagard
Avatar billede huddie Professor
18. september 2019 - 21:26 #2
Er den eneste måde kun at gå via HTML-editor?
Primært fordi jeg ikke er en ørn til HTML.
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2019 - 22:40 #3
Bum. Jeg ved ikke om der er et plugin der har en egenskab hvor man kan tilføje billeder, hvortil de tager en attribut med link (hvor pluginet så håndterer at tilføje en a href). Det kan også blive meget overkill at install plugin for at lave så simple ændringer, særlig som ekstra plugin har betydning for antal kald din hjemmeside laver, sikkerhed og hastighed. Du kan evt prøve at køre den igennem her og se hvor "tung" din side er at danske med p.t.:

https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

https://gtmetrix.com/

Hvis det helt umuligt så smid mig en pm eller email så kan jeg kigge på det

Hilsen
Halfdan
Udvikler og lokal SEO specialist
Miklagard

https://miklagard.dk/
Avatar billede huddie Professor
20. september 2019 - 08:54 #4
Nu da jeg ikke er en ørn til HTML, så håber jeg du kan give mig et lille hint.

Scenariet er ganske enkelt:
www.forside.dk har jeg et billede der hedder ”Motiv1”, som ved et tryk derpå skal linke til www.side2.dk

1). Hvordan vil HTML linjen nogenlunde se ud for Motiv1 ? (så jeg stiller mig det rigtige sted)

2). Hvordan skal den se ud når jeg retter det til et link til www.side2.dk ?

3).  Hvordan kommer jeg nemmest ind på HTML siderne? Især til de/den side jeg skal arbejde på.