Avatar billede jester Nybegynder
22. januar 2000 - 15:06 Der er 23 kommentarer og
2 løsninger

Mit Geforce kører kun 34,4FPS i Quake3!!!!

Jeg har en celeron 400 med et chaintech-p3 bundkort med via-chipset (jeg har fået at vide at via kan skylde det)...
Jeg købte et Creative Anihilator og det skulle efter sigende være rigtigt godt ;)
kan i ikke hjælpe mig.. er der en patch eller noget jeg kan gøre fo at få det til at køre bedre??? jeg kører med creatives driver ver 2.04.
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
22. januar 2000 - 15:45 #1
joe ny cpu (celley er ikke det bedste til spil som Q3)
Avatar billede coma Nybegynder
22. januar 2000 - 17:07 #2
Har du prøvet med et sæt optimerede DLL-filer til Quake III Arena ??
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
22. januar 2000 - 18:00 #3
Hvad er din opløsning og er "Sync every frame" checket?
ellers er der den nye point release patch fra ID.
http://www.quake3.dk/ftp/Q3PointRelease_Jan1300.exe
Avatar billede giovanni Nybegynder
23. januar 2000 - 12:56 #4
Har du mere end én monitor på dit system? Jeg havde samme problem indtil jeg disablede den ene monitor når jeg skal bruge OpenGL. Dette bliver som default disablet ved multi-monitor i win98. Det står endda i manualen til GeForce-kortet. (Creative Annihilator)
/quote: "Windows98 disables all hardware-acceleration when the multi-monitor option is enabled."
/endquote
Avatar billede i11uzion Nybegynder
23. januar 2000 - 13:05 #5
HEhehehehehe nu skal du nok også lige sørge for at køre i 16 bit farver i Quake III, da 32 bit farver sætter hastigheden MEGET ned, og alligevel ikke rigtig kan ses, med mindre man kiggger rigtig godt efter...

Og så er 400MHz sgu heller ikke noget at råbe hurra for....
Avatar billede giovanni Nybegynder
23. januar 2000 - 13:15 #6
Hov...det skulle være et svar! he he

--
Har du mere end én monitor på dit system? Jeg havde samme problem indtil jeg disablede den ene monitor når jeg skal bruge OpenGL. Dette bliver som default disablet ved multi-monitor i win98. Det står endda i manualen til GeForce-kortet. (Creative Annihilator)
/quote: "Windows98 disables all hardware-acceleration when the multi-monitor option is enabled."
/endquote
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
23. januar 2000 - 15:39 #7
400 mhz er sku da ikke at tysse af! Jeg ahr en Celeron 366 med en DIamond Viper 770 kort, og jeg har ikke endnu set et eneste spil eller prg som ikke har kunne være med!
Det er efterhånden et flop det med kanon hurtige CPU'er! De spil jeg har kendskab til skal under ingen omstændigheder bruger noget der så meget som bare ligner en 400 celeron for at køre! En Pentium 166 med et voodoo1 4 mb kort kan klare UT og samtidig være til at spille på! (Jeg ved godt quake3's engine kræver mere end UT)
Men jeg tvivler størk på at hans CPU er problemet
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
23. januar 2000 - 16:08 #8
>>ntmaniac  HMMM er det kun dos spil du sidder og spiller med din cpu
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
23. januar 2000 - 16:18 #9
På min gamle comp  (AMD 200Mhz, 32MB Ram, Matrox 4mb) = Kørte nogenlund i 256 farver i 640x480

Min nuværende: (P2 300 (Celley) 300 Mhz, 256MB Ram, TNT 16) = kører fint i 16bit farver i 640x480

(alt derover det, og det hakker, stort set ligemeget hvilket spil det er)
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
23. januar 2000 - 18:23 #10
Jeg kan kun sige at jeg har ingen problemer! og det du siger du har der er jo "ingen ting" Jeg siger en Celeron 366 med et TNT 2 32 MB AGP kort og 128 MB ram er RIGELIGT til de spil jeg kender, og at jeg har set F.eks. UT kører nogenlunde på en P 166 med et 4 MB voodoo kort.
Avatar billede i11uzion Nybegynder
23. januar 2000 - 22:30 #11
ntmaniac>>> HEhe du har jo ikke en pik forstand på noget... HEHEHe

Det kan godt være at du synes at Quake 3 med alle detaljer slået til med 10fps er fedt, men hvis man er hardcore spiller, så vil man jo gerne op over 60fps (jeg siger ikke at jeg er god til quake... :), og det kommer du sgu ikke med din...
Avatar billede i11uzion Nybegynder
23. januar 2000 - 22:31 #12
ntmaniac>>> Og by the way, så kører UT ad HELVEDE til på vores P200@225, 64MB RAM og et Banshee 16MB....

I 640x480 med alle detaljer slået fra, kører det nok 5-8 fps eller sådan noget... :(:(:(
Avatar billede i11uzion Nybegynder
23. januar 2000 - 22:36 #13
Men altså jester>>>

Grunden til at den kører et så "lavt" (jeg ville nu være ok tilfreds) antal billeder i sekundet, er sikkert fordi at du har et Geforce med SD-RAM, og så samtidig kører i 32 bit farver og/eller høje opløsninger, for så kan rammene på grafikkortet godt få svært ved at følge med, da de kun kører 150MHz eller sådan noget...  Men 34fps er nu heller ikke ualmindeligt på et Geforce DDR-Board, hvis bare man skruer nok op for det hele, og hvis man virkelig vil, kan man sagtens få Quake 3 Arena ned på under 25fps på en Athlon 700 med et Geforce DDR...

Såeh, hvis jeg var dig ville jeg lige tjekke mine settings igennem, og så være SIKKER på at den ikke kører 32 bit farver... Du kan eventuelt også prøve at slå dynamic lighting fra, da det også æder masser af maskinkraft...
Avatar billede fatboy Nybegynder
24. januar 2000 - 03:45 #14
i11uzion> banshee-en er beregnet på en større cpu end P200@225
woodoo 1kan fint trække UT

jester>

Jeg har hørt om den slags. Og det, jeg hørte, var, at man skulle finde geforce på nettet og bruge deres drivere eller drivere fra spilproducentens hjemmeside.
Avatar billede gnarf Nybegynder
24. januar 2000 - 10:27 #15
Opdater dine agp drivere til dit bundkort! Det er meget meget vigtigt! Jeg har selv et VIA chipset, og performance er noget lort uden de rigtige drivere. Med drivere er performance fin. Problemer et at man er for forkælet og vant til at drivere til intel chipset følger med Windows.
http://www.viatech.com.tw
Avatar billede i11uzion Nybegynder
24. januar 2000 - 22:34 #16
fatboy>>> Ja ok, det er rigtigt nok, men jeg vil stadig mene at 34fps er FINT hvis man har slået alle detaljer til, med den puter han har...
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
25. januar 2000 - 12:14 #17
fedt man skal svines til!!!!!
Jeg har bare ikke haft problemer med "små" maskiner i UT!
Der er jo ingen grund til at gå totalt amok!!!
Men tak for de fine ord i11uzion! Der er jo noget der hedder opsætning og det lader åbenbart at du ikke fatter at stille det rigtigt op!!!!!
Avatar billede fatboy Nybegynder
25. januar 2000 - 20:32 #18
Kan I ikke bare droppe skænderiet. Det er der INGEN, der har noget fornøjelse af. Ikke engang jer selv. Og så er det faktisk lige meget, hvem der startede.

Lad os hellere skrive om jesters problem, hvis vi skriver noget, ok?!!!

      :¤)

Avatar billede i11uzion Nybegynder
25. januar 2000 - 23:14 #19
fatboy>>> Jeps, helt fint, og ntmaniac, jeg var overdrevet træt, og det var dumt af mig overhovedet at begynde at skrive i min tilstand, da jeg godt ved at jeg så fyrer noget pis af, såeh undksyld, men jeg mener nu stadigvæk at man får svært ved at køre de nyeste spil med sådan en puter som du nævner, da jeg personligt ikke er tilfreds med under 25fps i hvert fald og der må MEGET gerne ligge på 30-60fps...
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
26. januar 2000 - 17:54 #20
Ja ok jeg blev også lidt "stødt" =)
Men F.eks. et TV viser vidst nok 27 eller 29 billeder i sekundet og det er jo OK billede så man skal jo gerne lidt der op ad...

Og i må undskylde skænderriet =)
Avatar billede i11uzion Nybegynder
26. januar 2000 - 22:42 #21
HEhehehehehehehehe jaja jeg kan også selv sagtens leve med 25fps, og PAL fjernsyn viser 25fps, mens NTSC viser 30fps...

Avatar billede i11uzion Nybegynder
26. januar 2000 - 22:44 #22
Og jeg kunne meget godt tænke mig at vide, hvordan du har tweaket en P166 med et voodoo 1 kort til at køre UT rimelig flydende???
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
26. januar 2000 - 23:15 #23
også her
Avatar billede jester Nybegynder
01. februar 2000 - 19:06 #24
jeg har selv fundet ud af det.....
En af mine EXTEM kloge venner siger at det er via-chipsettet der halverer ydelsen på mit geforce selv om man kører alverdens patches!!!! så nu køber jeg mig et MB med intelchipset... så vender jeg tilbage hvis det ikke kører... men det gør det jo!!! ;)
Avatar billede annnrz Nybegynder
06. februar 2000 - 00:19 #25
det at UT kører "nogenlunde" på en p166-voodoo1 4mb....den holder jo ikke!....

på min amd300 med et voodoo1 kørte det næsten flydende....sååå....du overdriver vist ret meget!

jeg er enig i at alt det der pis med at man absolut skal ha en 5-600 mhz for at klare spillene er noget værre pis!...
det er ik noget indtil videre der har voldt mig problemer på min 300mhz...

Geforce er opreklameret...."æw bæw!" *G*