Avatar billede hansjacob Nybegynder
28. august 2001 - 08:53 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hvor !\"#¤&¤ er mine USB porte

Hej

Jeg prøvede den anden dag at tilslutte mit digitale kamera til min stationære computer. Det skulle gøres ved bare at plugge den i en USB port og så tænde. Men det virkede ikke. Jeg ved simpelthen ikke hvorfor, for det virker fint på min bærbare. Jeg kan kun komme frem til at USB portene ikke er der.....

Hvordan får jeg dem til at køre igen?
Avatar billede tlaursen Nybegynder
28. august 2001 - 08:54 #1
Hvilket styresystem bruger du?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. august 2001 - 08:55 #2
Har du slået dem til inde i Bios opsætningen?? Når computeren starter skal du ind i bios og \"enable\" dine usb porte. (Altså kun én gang og ikke hver gang)

/Nikolaj
Avatar billede hansjacob Nybegynder
28. august 2001 - 08:55 #3
win 98. Ellers ret hurtig kommentar
Avatar billede hansjacob Nybegynder
28. august 2001 - 09:00 #4
hvor gør man det?
Avatar billede zed_one Praktikant
28. august 2001 - 09:01 #5
skal man ik tilslutte usb enheder EFTER man har tændt compen og kommet ind i styresystemet...sårn at styresystemet fatter at den er der. (skal kun ske en gang...sårn sku jeg gøre da min usb mus sku installeres)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. august 2001 - 09:02 #6
Når computeren starter op står der et kort øjeblik at man kan komme ind i opsætningen ved at trykke på en tast. Hos mig er det \"Delete\" - Det kan være F6, F8 eller noget andet hos dig. Du bliver nødt til at genstarte for at finde ud af det :-)
Avatar billede hansjacob Nybegynder
28. august 2001 - 09:03 #7
mit kamera var fint nok selv om man tilsluttede efter opstart.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. august 2001 - 09:04 #8
zed_one - Det er ihvertilfald en god idé først overhovedet lige at få slået sine porte til før man forsøger at installere noget på dem :-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. august 2001 - 09:05 #9
Det er muligt at du fik leveret den bærbare med usb-portene slået til. Min stationære blev leveret med dem slået fra...
Avatar billede zed_one Praktikant
28. august 2001 - 09:08 #10
nikolaj: ja sevfølgelig :)...men uhm..er det ik en sjælden ting at en stationær comp blir leveret med usb slået fra som default på BK´et?..har jeg ihvertfald ikke oplevet selv
Avatar billede zed_one Praktikant
28. august 2001 - 09:09 #11
men hmm....så først nu at han skrev han ikke kan se portene ...tier stille fra nu af ;)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. august 2001 - 09:10 #12
zed_one - Flere øjne flere forslag. Det er jo ikke sikkert at jeg har ret :-)
Avatar billede kragamud Nybegynder
28. august 2001 - 09:17 #13
Eftersom der er et par stykker som siger at du har glemt at slå dem til og det stadig ikke funker er det nok pga. dine USB nok er defekte.
Det er nemlig sådan at hvis du har slået dine USB porte til inde i din bios og det ikke funker så er de defekte altså en motherbord fejl og du skal bytte din computer.
Dette sker (ved hver 12. AMD computer)
Håber at jeg har gjordt dig klogre.
MVH. Kristian
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. august 2001 - 09:19 #14
Foreløbigt skal vi da lige høre om han har fået slået dem til inden vi begynder at skrive de er defekte... :-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. august 2001 - 09:37 #15
Avatar billede hansjacob Nybegynder
28. august 2001 - 15:13 #16
du havde helt ret nicolajdu. Jeg fik dem slået til ved at gå ind i opsætningen der i starten
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. august 2001 - 15:17 #17
Super og god fotografering ;-)

www.fotx.net/nikolajdu