Avatar billede kamak Praktikant
28. august 2001 - 08:19 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Hvilke ram skal jeg købe?

Eftersom mine gamle (nye) ram ikke virkede (det var PQI) skal jeg have købt nogle nye.
Hvilke RAM anbefalder i?
Og hvor er de billigst?

System:
TBird 1333
Asus A7V133a
Asus V7700 Deluxe
IBM 40GB 75GXP
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
28. august 2001 - 08:21 #1
Jeg bruger selv Apacer og kan OC dem uden problemer :)

::sunlock.dk::
Avatar billede limemedia Nybegynder
28. august 2001 - 08:22 #2
Køber kun Kingston til servere og seriøse workstations (har MCT i min FreeBSD server og de kører også problemfrit) SuperPC er noget crap !
Avatar billede zero-hero Nybegynder
28. august 2001 - 08:25 #3
PQI... øhh not har lige smidt 256 ud var defekte hvad gør jeg ringer man til distributøren(ved det var ike noget med dig at gøre) MEN KØB RAMBUS RAM!! tror jeg de hedder!
Avatar billede thomzen Nybegynder
28. august 2001 - 08:33 #4
www.edbpriser.dk er vel det nemmeste sted at finde nogle Ram som er billige? :)

Jeg synes ok om Apacer.. -Det bør du vel også gøre nu! :oP -nej, men har aldrig haft problemer med mine Apacer ram..
Avatar billede thomzen Nybegynder
28. august 2001 - 08:37 #5
fundet på www.edbpriser.dk:
Original 16MB    72pins / 32bit / 60ns / 1. Parts 592 kr.

Jeg tror de er gode nok til dig! :oP
Avatar billede kamak Praktikant
28. august 2001 - 08:43 #6
Jeg overvejer 3 forskellige nemlige
Apacer, Kingston eller TwinMos?
(SDRAM PC133)

andre forslag? gode / dårlige erfaringer?
Avatar billede limemedia Nybegynder
28. august 2001 - 08:45 #7
Kingston rykker \"numse\"... hold dig til de tre skitserede mærker, så vil du ikke fortryde købet !
Avatar billede vuffe Nybegynder
28. august 2001 - 09:41 #8
Har selv PQI, men det vil du vel ikke have igen. Jeg kan heller ikke engang OC dem fra 133@143MHz - lidt skuffet.
Avatar billede bigmike Nybegynder
28. august 2001 - 11:07 #9
hej kamak
lige et øjeblik jeg syntes lige du skal holde checkhæftet åbnet for et evt andet mærke for jeg kan stærkt anbefale disse som både jeg og flere af mine vennere har købt og ingen af os har problemer med dem og de kører bare rigtig godt og 10 års garanti er vel ikke at foragte og så er de tillige med billige og så er det enda 1.parts ram

SDRAM PC133 Veritech 256MB
Type: SDRAM PC133 168-pins
Bit: 64bit
Latency: 7.5ns
Standard: 1. Parts
Warranty: 10 years
og så lige inden i roser kingston helt op i himlen, 2 gange har jeg fået byttet mine kingston ram fordi de ikke duede, og der er flere på vores arbejde (hjemmepc compaq :-( ) der har fået skiftet deres kingston ram, så de er såmænd ikke bedre end andre
set på www.edbpriser.dk

apache  256mb=349kr.
kingston 256mb=329kr.
PQI      256MB=263kr.
Veritech 256MB=255kr.

så ikke bare er veritech rigtig gode de er også de billigste
Avatar billede kamak Praktikant
28. august 2001 - 19:35 #10
hmmm - det er sværer at vælge end jeg troede :-)
Avatar billede bigmike Nybegynder
29. august 2001 - 01:22 #11
livet er fuld af prøvelser  :-))
Avatar billede waffenss Nybegynder
29. august 2001 - 15:18 #12
Apacer er noget af det bedste...men prisen er også derefter !!! jeg har/haft PQI, Apacer og Kingston
Avatar billede kamak Praktikant
02. september 2001 - 12:33 #13
Jeg køber kingston - men da jeg ikke blev særlig klogere af jeres hjælp tager jeg selv halvdelen af pointene. bigmike får den anden halvdel som tak for hans forslag...