Avatar billede Brian Praktikant
03. september 2019 - 23:22 Der er 1 kommentar

Arkivering af billeder i Moments på Synology NAS

Jeg er 100% nybegynder i NAS verdenen, da jeg lige har investeret i en Synology DS218 Play. Nassen er nu oppe at køre, og jeg har oprettet nogle delte mapper. Bl.a. har jeg oprettet en delt mappe med billeder.
Efterfølgende har jeg instaleret Moments på Nassen.

Nu kommer så min udfordring. Kan Moments ikke bare hente billederne fra den delte mappe, hvor jeg har lagt mine billeder? Umiddelbart synes jeg det ser ud til at jeg i Moments skal importere billederne, hvorved de kommer til at ligge to steder på min Nas.

Er det mig der er galt på den?

Tak på forhånd.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. september 2019 - 08:42 #1
Ja, du har forstået det rigtigt. Billeder til Moments og/eller DS Photo skal ligge i den forud oprettede mappe "Photos". Strukturen herunder er underordnet - den skal du selv finde på.

Det tog også mig noget tid for små 10 år siden at vænne mig til at jeg ikke selv skulle styre det - til gengæld har jeg i dag fuldt styr på hvad der er fotos, musik og videoer - de ligger helt fast i disse mapper, og adgangene styres så af brugerrettigheder. Alle kan jo alligevel se mapperne, men man kan kun se sin egen hjemmemappe, så det giver mening at mediefiler man skal dele, kan ses af alle.