Avatar billede hans01 Forsker
31. august 2019 - 08:34 Der er 4 kommentarer

Min kontakt formular virker ikke på en joomla platform

Er der nogen der har en ide hvorfor min kontakt formular ikke virker mere, jeg får denne fejl:
Noget gik galt, prøv igen!
Could not start mail function.

Er det er opdatering der mangler?
Avatar billede Slater Ekspert
31. august 2019 - 14:58 #1
Jeg prøvede lige at søge på den fejl, og det viser sig at den er meget misvisende. Det betyder ikke at mail funktionen ikke kunne startes, men kun at der gik noget galt i afsendelsen, hvilket kan være mange forskellige ting. Af de mulige løsninger andre har haft, er bl.a. at SPF er forkert opsat eller at afsenderadressen er sat til en der ikke findes, samt at mail()-funktionen i PHP ikke er tilladt på serveren.

Jeg ville starte med at tjekke afsenderen. Sørg for at den forsøger at sende mailen fra en adresse der eksisterer og er tilknyttet serveren. Det kan virke ligegyldigt i en kontaktformular, men ikke hvis modtageren afviser den som spam.
Avatar billede hans01 Forsker
01. september 2019 - 04:55 #2
Hej Slater
tak for dit forslag, jeg har lige nu oprettet en nye gmail konto, og lagt informationerne ind i joomla global configuration,

her er info

send mail: JA
from email: bifgymna@gmail.com
mailer: smtp
SMTP host: smtp.gmail.com
smtp port: 465
smtp security: SSL/TLS
SMTP Authentication: YES
SMTP username: bifgymna@gmail.com
SMTP Password: xxxxxxx

Når jeg skal teste om det virkerfår jeg denne fejl:
Error
An error has occurred while fetching the JSON data: HTTP 503 status code. Backend fetch failed

Hvad søren er der nu galt, håber du kan hjælpe?
Avatar billede hans01 Forsker
02. september 2019 - 07:11 #3
Ikke nogen ideer
Avatar billede Slater Ekspert
02. september 2019 - 15:13 #4
Desværre svært at sige. 503 Service Unavailable betyder (eller bør i hvert fald betyde) at serveren er midlertidigt nede, enten på grund af overbelastning eller vedligehold. Det bør være noget der løser sig selv efter et stykke tid, eller ved at genstarte serveren, ellers er fejlen igen forkert.

Men kommer fejlen fra dit eget website eller fra SMTP-serveren?