Avatar billede lurup Ekspert
30. august 2019 - 16:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fjerne baggrund på billede samt ændre størrelse

Jeg har 100 profil billeder af medarbejder hvor jeg skal lave baggrund farve og ændre størrelse.
Hvordan gør jeg det ?
Avatar billede Slater Ekspert
30. august 2019 - 16:53 #1
Det kommer meget an på hvordan den baggrund ser ud - primært om de er taget på en ensfarvet baggrund, der nemt kan klippes ud - og på det software du har til rådighed.
Avatar billede lurup Ekspert
30. august 2019 - 17:10 #2
En af filerne er her

https://gofile.io/?c=DuxdFx

Baggrund skal være hvid og i størrelse 1260 x 1500
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
30. august 2019 - 17:12 #3
Det kan gøres online på https://www.remove.bg/
men den nedskalerer billederne.
Avatar billede lurup Ekspert
30. august 2019 - 17:27 #4
Håber der findes noget hvor jeg kan vælge flere billeder af gangen og ændre størrelse.
Avatar billede milter Ekspert
30. august 2019 - 18:09 #6
Det billede, du har delt i indlæg #34, er det i original størrelse? Det har en størrelse på 645x768 pixels, og det kan ikke "forstørres" til 1260x1500 uden væsentlig kvalitetsforringelse. Det ser ret professionelt ud, så jeg tvivler på, det er den originale fil.

Er alle dine billeder af samme størrelse (i pixels) og med samme baggrund? Størrelsen af billederne kan reduceres til de 1260x1500 pixels via en såkaldt batch-proces, men du vil kun få noget godt resultat ud af det, hvis alle billeder er af næsten samme størrelse og taget på en måde, så ansigtet optager nogenlunde samme proportionelle del af billedet, dvs. måske 1/3-del af højden.

Mht. til at ændre baggrunden, så prøv FinnRasmussens forslag. Hvis det ikke virker, så er der ikke nogen anden udvej end at gøre det i et billedbehandlingsprogram, hvor du selv gør det billede for billede og efter at have lært, hvordan man gør det.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
30. august 2019 - 18:45 #7
Fra Remove.bg Downloads kan hentes et program, som kan håndtere fritlægning i en batch-proces. Jeg ved ikke, om det også reducerer billedstørrelsen.
Jeg ved heller ikke om et sådant gratis program installerer andre "sjove ting".