Avatar billede per2edb Ekspert
20. august 2019 - 20:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

tilknytning af yyy.accde til yyy.accdb via references

Jeg har en access db benævnt xxx.accdb
Ligeledes en yyy.accde med nogle sub... jeg ønsker skjult
sub....'erne kaldes fra xxx.accdb

Når jeg i xxx.accdb via tool og references tilknytter yyy.accde får jeg navnet database1 (???) samt fejlmeddelesen:

Name conflicts with existing module, project, or object library

Jeg har så vidt jeg kan se ikke samme navne nogen steder som der står her:

https://docs.microsoft.com/da-dk/office/vba/language/reference/user-interface-help/name-conflicts-with-existing-module-project-or-object-library?f1url=https%3A%2F%2Fmsdn.microsoft.com%2Fquery%2Fdev11.query%3FappId%3DDev11IDEF1%26l%3Dda-DK%26k%3Dk(vblr6.chm1032813)%3Bk(TargetFrameworkMoniker-Office.Version%3Dv16)%26rd%3Dtrue

Kan i hjælpe
Avatar billede terry Ekspert
20. august 2019 - 20:45 #1
If you can send me an example of both dB's I'll take a look tomorrow.
Avatar billede terry Ekspert
20. august 2019 - 20:48 #2
I'm assuming you never got a solution to this question https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1029360
Avatar billede per2edb Ekspert
21. august 2019 - 11:39 #3
Er sendt
Avatar billede terry Ekspert
21. august 2019 - 12:15 #4
And I have sent an answer ;-)
Avatar billede terry Ekspert
21. august 2019 - 12:18 #5
I dont get the error "Name conflicts with existing module, project, or object library"
But I have made an example using other function names and which works.

If you make a reference to the database containing the fucntions you want access to in the first database, then compile the database. If there are any name conflicts you will get an error which you need to correct before it will work.
Avatar billede per2edb Ekspert
21. august 2019 - 13:55 #6
Hej
Jeg så du havde forskellige Project Name
Efter jeg ændrede Project Name virkede alt perfekt

1000 tak for hjælpen

Nb
Til andre der ønsker en yyy.accde tilknyttet yyy.accdb HUSK at de 2 programmer skal have forskellige Project Name