Avatar billede Jannickhess Professor
14. august 2019 - 15:59 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

I stedet for picasa (finde billeder (på Usb nøglen alene) + tilføje Gps data på Billede

Jeg vil jo meget gerne kunne (Overskue) på en noget nemmere måde,
hvilke billeder der er på min Usb nøgle alene..

Findes sådan et program, som erstatning for det udgåede Picasa..

Og eventuelt kan man også oprette GPS Data på nogle af billederne hvis de ikke de er der i forvejen ? - Det kunne man nemlig også med den gamle Picase

mvh
Jannick
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2019 - 16:36 #1
Avatar billede kurt54 Ekspert
14. august 2019 - 16:38 #2
Picasa  er godt nok stoppet på web - men programmet virker stadig på PC og kan stadig hentes på nettet.
Avatar billede gerhardpet Seniormester
14. august 2019 - 19:39 #3
Jeg må indrømme, at jeg savner det gamle Picasa, selv om jeg har downloaded Picasaen igen Det er ikke det samme, men jeg har lagt alle mine billeder over i Google Fotos, hvor de er fordelt på albums. Der er nok omkring 6000 stk og de er lette at finde både på telefonen og PC og let at vise dem på TV gennem. Det ville jeg nok anbefale.
Avatar billede Jannickhess Professor
14. august 2019 - 21:57 #4
Gerhardpet.

Men at finde alle billeder der kun er på en usb-nøgle
Avatar billede Jannickhess Professor
14. august 2019 - 22:01 #5
Kurt54

Med hensyn til Download af Picasa så vil jeg aldrig downloade et tidligere
Populært Windows.program på grund af rskoen for at der også kommer virus sammen med programmet
Avatar billede Jannickhess Professor
14. august 2019 - 22:09 #6
Sideware

Jeg kender godt den mulighed men, når jeg kun ønsker at se hvad der kun er på mn usb-nøgle så det ikke først er når jeg flytter eller kopiere billederne over på pc’en
At jeg kan se dem

Da de alle er. I Hver sin mappe, evt et program, der kan noget der er det samme som Picasa kunne
Avatar billede gerhardpet Seniormester
15. august 2019 - 11:49 #7
Hvis der ligger mange billeder spredt enkeltvis på en USB nøgle, så er det et stort arbejde at få dem lagt over i Google Fotos eller et hvilket som helst andet program, men hvis de samlet i mapper, så tager den ingen tid, da man kan uploade hele mapper eller masser af  enkelt-billeder på en gang. Derefter kan de lægges over i mappe, så man kan finde dem let igen
Avatar billede Jannickhess Professor
16. november 2019 - 22:57 #8
Lukker spørgsmålet

Tak for hjælpen