Avatar billede Josvto Mester
11. august 2019 - 16:00 Der er 7 kommentarer

Tv hakker med 1.000 Mbit linje

Hej eksperter

Vi har et Xe9005 - altså et relativt nyt 4K tv. Ydermere, har vi en 1000/60 Mbit linje som er sat op på Mesh. Vores tv kører trådløst og ikke kablet - hvilket vi har prøvet uden at problemet løses.

Problemet er, at når vi streamer sport gennem forskellige udbydere (dplay, viaplay etc) så bliver billedet mudret og hakker sådan ca 5 sekunder hver 30. Sekund. Det er virkelig frustrerende.

Jeg har lige testet vores forbindelse på min telefon, mens vi streamede. Den siger, at vi har en ping på 9, 450 mbit/s ned og 70 Mbit/s op.

Så forbindelse burde være hurtig nok. Vores udbydere siger, at de ikke har problemer med deres båndbredde. Er der nogen der ved, om det er noget på tv’et eller om det er vores forbindelse, som ikke er hurtig nok?

Mvh
Josvto
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2019 - 20:16 #1
det er tv.
4k er dumt... ingen udsender 4k, de sender HD, så skal tv konvertere om til 4K
det går tydeligvis galt.
du er bare uheldig med det tv.
Avatar billede Slater Ekspert
11. august 2019 - 21:58 #2
Sikke noget vås, sidwave. Der bliver åbenlyst snakket om streaming, og masser af det er i 4K.
Avatar billede nopsen Ekspert
11. august 2019 - 22:15 #3
#1
det eneste der er dumt, er din kommentar.
jeg ser næsten dagligt film og serier der streames i 4k på netflix, og desuden er der masser af 4k indhold på youtube.
som sædvanligt "rådgiver" du med din manglende viden og indsigt.
problemet må ligge et andet sted.
Avatar billede Josvto Mester
12. august 2019 - 07:40 #4
Vi kan sagtens streame i 4K uden det hakker og er mudret. Det er KUN når vi Live streamer, at det sker.
Avatar billede stjans Guru
12. august 2019 - 09:16 #5
Jeg ved det er bøvlet, men for at fejlfinde, ville jeg prøve TV hos en ven, for at se om det også hakker dér.

Gør det det, er det sandsynligvis TV der har en fejl, gør det ikke, så er det din forbindelse/router, der måske skal sættes anderledes op.
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2019 - 15:08 #6
jeg svarer efter erfaringer.
hvis mandens tv hakker, selvom en speedtest.net leverer det den skal,
så kan det kun være tv'ets fejl.

ikke engang ed 1080p HD tak kan undgå hak/blokke ved alm. DR og TV2.
det sker often ved hurtige bevægelser.

grundlæggende kan TV ikke engang fungere ordentligt.

Og så er der routeren.
den siger den er gigabit, men i praksis leverer de aldrig dette.

anyway, jeg betragter et android tv som noget skrammel, det er min personlige holdning.

det nyttet i dette tilfælde ikke noget at snakke med internet udbyder.
de kan ikke ændre på det, ergo er det i mine øjne et spm. selve TV
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2019 - 15:13 #7
brug evt. et Cat6 kabel, og gør du allerede, så skift det til nyt, da et kabel kan være "ubalanceret"