Avatar billede lanieldk Mester
10. august 2019 - 12:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mit TV vil ikke acceptere lydformat over NAS via DLNA

Jeg har en NAS (LG) og på den lægger jeg mine DVD film over på i MP4 format så jeg kan afspille disse film direkte på mit Sony Bravia (6 år gammelt) via DLNA.
Jeg har nogle gamle .ISO filer som jeg vil konvertere til MP4 med VLC installeret på min iMac. Konverteringen går fint, alle lydspor kommer med og jeg kan vælge mellem de forskellige spor.
Når jeg afspiller filmen på mit TV kommer billedet fint med, men jeg får at vide at lydformatet ikke er supporteret.
Er her nogen som kan fortælle mig hvordan jeg skal indstille min VLC inden jeg sætter den igang med at konvertere?
Mit TV hedder KDL-42W654A
Jeg ville helst undgå at købe Apple TV, som jeg ved kunne hjælpe med blot at streame min iMac til mit TV og så er den potte ude.

:)
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2019 - 13:53 #1
jeg tror hvis du ripper med handbrake istedet, går det bedre

specs
DLNA-INDHOLD
MPEG1/MPEG2PS/MPEG2TS/AVCHD/MP4Part10/MP4Part2/AVI(XVID)/AVI(MotinJpeg)/MOV/WMV/MKV/WEBM/3GPP/MP3/WMA/LPCM/JPEG/MPO

så jeg ved ikke hvad mp4part10 er..
du bør rippe til mov så burde det virke, eller mkv

https://www.sony.dk/electronics/support/televisions-projectors-lcd-tvs/kdl-42w654a/specifications
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2019 - 14:08 #2
evt sæt lyden til mp3 320k
iflg specs kan den ikke læse AAC
Avatar billede lanieldk Mester
10. august 2019 - 14:50 #3
Prøver mp3 320k nu
Avatar billede lanieldk Mester
10. august 2019 - 15:16 #4
Det virkede ikke - lydformat supporteres ikke stadig...  :(
Jeg vælger brugerdefineret under vælg profil
Du skriver rippe til MOV - indkapsling står til MP4/MOV - er det nok?
Video-codec står til Bevar oprindeligt videospor
Lyd-codec står til MP3 med bithastighed 320, kanaler 2, samplinghastighed 44100
Avatar billede eurositi Ekspert
10. august 2019 - 19:55 #5
Codecs for DVD video er: MPEG2 video og AC3 lyd. På DVD'en er video- og lydsporet indkapslet i segmenter i form af VOB-filer á 1 gb.

Prøv lige at indlæse dén konverterede MP4-fil, som ikke har lyd, i VLC medieafspiller og verificér codecs dét (Værktøjer > Codec-oplysninger)... Det kan jo ikke passe, at TV'et ikke kan afspille hverken AC3, AAC eller MP3 lyd, så der må være en anden forklaring.

Du behøver under ingen omstændigheder investere i AppleTV. Hvis du har en Chromecast, kan du streame alle lokale videofiler uanset format med denne gratis app: https://getvideostream.com/download/#download-mac
Avatar billede lanieldk Mester
11. august 2019 - 16:35 #6
Hej,
Jeg har ikke noget i menuen som hedder værktøjer...?
Kan chromecast dermed også køre med en iMac?
Avatar billede eurositi Ekspert
11. august 2019 - 21:37 #7
Ja. Ellers gav det jo ikke meget mening at udvikle en MacOS-version af Videostream-appen.

Ift. genvejen til Codec-oplysninger, så er det åbenbart Ctrl+J lige som i Windows:
https://shortcutworld.com/VLC-Media-Player/mac/VLC-Media-Player_Shortcuts