Avatar billede Sylvester23 Juniormester
05. august 2019 - 20:02 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Har netværk men Windows siger No Internet Access - kan derfor ikke køre update mm

Egentligt underligt, men pokkers irriterende:
Har masser af netforbindelse til den store verden, men i  tray bakken er der gul advarselstrekant med ! i, "No internet access" når mus holdes over.
Kan derfor ikke opdatere Windows eller køre Microsoft programmer som Word, Access oa.
Har tidl. haft problemet og genindlæste OS med tab af div. indstillinger mv. til følge.
Der må være en indstilling der ikke er sat ordentligt eller noget i den stil...?
Hjælp udbedes:-)

Tak
René
Avatar billede puren Ekspert
05. august 2019 - 20:25 #1
hvad sker der når du bare lader som ingenting og åber en browser og oh hopper her ind på exp.dk??
Avatar billede Sylvester23 Juniormester
05. august 2019 - 20:29 #2
Jamen det går fint:_) Masser af "hul igennem" som man siger....
Problemet er at jeg ikke kan køre win update, eller redigere/oprette word okumenter, access og øvrige windows programmer.... Møg irriterende!
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2019 - 10:58 #3
#1 tag strømmen fra router i 10 sekunder, sæt strøm til igen
#2 kommer der ikke internet, så ring til din udbyder
Avatar billede martens Guru
06. august 2019 - 11:50 #4
Nu skriver du ikke meget om det er kablet eller trådløst net du er på...

men prøv at åbne en kommadoprompt og taste dette

netsh winsock reset + [ENTER]
derefter
netsh int ip reset + [ENTER]
Genstart

Hvis der stadig er "manglende internet" prøv at taste dette :

ipconfig /release + [ENTER]
ipconfig /renew + [ENTER]

og så endelig
ipconfig /flushdns ipconfig /flushdns
Avatar billede martens Guru
06. august 2019 - 11:51 #5
Sidste linie skal blot være :

ipconfig /flushdns + [ENTER]
Avatar billede Sylvester23 Juniormester
06. august 2019 - 17:34 #6
Lidt specs. i forglemmelsen...
Kabet netværk,
Yousee udbyder - Sagem router
Win 10 Home, vers. 1809
OS build 17763.615

Professor Martens: Er kommandoen et reset af OS? Kan kommandoen medføre data tab?
Avatar billede martens Guru
06. august 2019 - 18:30 #7
Nej du mister IKKE data ved at køre kommandoerne
Avatar billede Sylvester23 Juniormester
06. august 2019 - 21:59 #8
Første kommando lader til at fungere - er igang med at opdatere Windows :-)
Avatar billede martens Guru
06. august 2019 - 22:08 #9
Lyder godt Sylvester... håber du kommer i mål med dine opdateringer og at ikonet i systemtray ikke lige bliver gul igen ....
Avatar billede Sylvester23 Juniormester
06. august 2019 - 22:38 #10
... well, der er dog stadig gult i systray...
Avatar billede martens Guru
06. august 2019 - 22:56 #11
Avatar billede Sylvester23 Juniormester
07. august 2019 - 06:22 #12
Opdatering kørt natten igennem
Du har helt ret, gul advarsel, er væk - og ipconfig release/renew haar jeg ikke kørt og tænker det ikke er nødvendigt?

Mange tak for hjælpen!!
Avatar billede martens Guru
07. august 2019 - 08:29 #13
Velbekomme Sylvester... Godt det kom til at virke ...