Avatar billede __Allan__ Seniormester
03. august 2019 - 21:58 Der er 7 kommentarer

Hvad skal jeg vælge hvis jeg vil lære at programmere mobil-apps

Jeg er blevet anbefalet at købe en Mac, da jeg gerne vil lære at programmere apps til såvel iPhone og Android. Jeg har pc'er til at programmere på idag, men kan mærke at min gamle bærbare har lidt svært ved at følge med til fx Android studio. På Mac tænker jeg at skulle prøve kræfter med Swift...

Jeg vil gerne købe en ny og gerne have en bærbar. Men der er jo stor forskel på modeller og priser. Og det skal siges at jeg ikke har råd til at bruge 20.000 på computeren.
Skærmstørrelsen er ikke så vigtig for mig, da jeg alligevel oftest vil koble den til en el. måske to skærme, hvis dette er muligt. Derudover vil en mindre fysisk  maskine være nemmere at tage med under armen...

Jeg kan jo godt se at den største og dyreste model har både mere ram, hd plads, større CPU og bedre grafikkort.

Tænker som sagt selv at skærm og hdd vil være noget jeg kan nedprioritere.

Men hvad er at foretrække og hvad kan i anbefale mig at gå efter?
Bør jeg fokusere på processor, ram eller hvad når jeg skal programmere apps og skal teste utallige gange i emulatoren?

Har også overvejet en Mac mini suppleret med en lille macbook air. Men hvordan er "poweren" i en mini?

Håber i kan bidrage lidt til den rette investering...
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2019 - 22:31 #1
køb en computer som har kræfter nok til at bruge som lydstudie og gamer
dit spørgsmål er alt for langt, som om du intet aner :)

glem mini, den er for lille. glem at spare penge, kvalitet koster.
Avatar billede __Allan__ Seniormester
03. august 2019 - 23:29 #2
Beklager mit indlæg blev langt. Jeg ville uddybe mine krav og ønsker til en Mac, så jeg kunne få et kvalificeret svar, uden (som så ofte) at skulle uddybe mit spørgsmål, men desværre forgæves. ..

I bund og grund har jeg blot behov for at vide om jeg skal fokusere på ram frem for CPU, når det gælder hardware til udvikling af mobile apps...
Avatar billede puren Ekspert
04. august 2019 - 02:09 #3
byg en hackintosh..

nej du kommer ikke på latest and greatest version samme dag som den kommer men du kommer til at have en "Mac" der er hurtiger end hvad man kan købe og brøkdel af prisen

bygget en tilbage i 2009 på en dell vostro 3700. har dog ikke nørdet med det siden 2012 men rygterne siger at det ikke er så svært mere som den gang jeg rodet med det
Avatar billede __Allan__ Seniormester
04. august 2019 - 17:56 #4
Ja det er selvfølgelig også en mulighed. Men tror jeg holder mig til en original og færdigsamlet...

Når jeg læser andre steder, lader det til mine behov kan blive opfyldt, med sidste års model eller måske bare en mellemklasse model... 🤔
Avatar billede puren Ekspert
04. august 2019 - 18:07 #5
hvorfor købe noget til 25000 som man selv kunne have lavet for 10000 og en weekend

ved ikke med dig men jeg kan ikke lave 15000 efter skat på en weekend
Avatar billede __Allan__ Seniormester
04. august 2019 - 18:29 #6
Nej, det kan jeg nu heller ikke. Men tænker også nærmere at finde en til 12-15 kilo.

Har desværre ikke evnerne til at samle selv. Har forsøgt mig én gang for meget...
Men kan godt se det kunne være en god fidus, hvis man evner den slags.
Avatar billede Dittehansen81 Praktikant
19. november 2019 - 21:21 #7
Hej Allan.

Da jeg skulle lære at programmere HTML, CSS; Python osv. Til min egen hjemmeside http://unginvestering.dk/ brugte jeg youtube videoer. Det er tusindvis af gode videoer lavet til at beskrive det at oprette scripts/webpage designing for en masse forskellige ting.

Fortsat god aften!