Avatar billede hellhamster Nybegynder
28. august 2001 - 00:55 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hvordan fjerner man valg af styresystem i opstartsfasen?

Jeg har prøvet at installere windows2000 sideløbende med win98 men måtte annullere installationen undervejs! Nu er problemet bare at hvergang jeg starter computeren får jeg valget mellem win98 eller win2000 setup. Hvordan fjerne jeg dette???
Avatar billede dr.m Nybegynder
28. august 2001 - 00:56 #1
open notepad and then open the file boot.ini
Avatar billede hellhamster Nybegynder
28. august 2001 - 01:00 #2
jeg kan ikke finde boot.ini på computeren og så har jeg lige opdaget at jeg har skrevet at jeg kører med win98, det passer ikke´. Mit styresystem er Windows Millenium. SORRY
Avatar billede dr.m Nybegynder
28. august 2001 - 01:02 #3
why? this is how you do it!
remove the line of the OS you  don\'t need from boot.ini.

it\'s a hidden file so you can\'t browse it without allowing \"show system files\" you can still open it by typing boot.ini in the open dialog instead of browsing for it

win98 and ME is the same!
Avatar billede vladimirr Nybegynder
28. august 2001 - 01:02 #4
Det er under \"egenskaber\" for denne computer og så er der et punkt, måske under advanceret der hedder opstart.

Jeg sidder ikke på win2k nu, så jeg kan ikke give dig en direkte sti...
//Anders
Avatar billede vladimirr Nybegynder
28. august 2001 - 01:02 #5
altså egenskaber i win2k
Avatar billede dr.m Nybegynder
28. august 2001 - 01:03 #6
start > run >notepad
ctrl + o
boot.ini
Avatar billede jelzin101 Praktikant
28. august 2001 - 01:09 #7
højreklik på my computer>> properties >> advanced >> startup and recovery    -her fjerner du det lille flueben i boksen ud for \"display list of operating......\"
Avatar billede vladimirr Nybegynder
28. august 2001 - 01:12 #8
Tak jelzin101, så huskede jeg ikke helt galt
Avatar billede hellhamster Nybegynder
28. august 2001 - 01:14 #9
takker
Avatar billede jelzin101 Praktikant
28. august 2001 - 01:21 #10
mange tak for pts :)