Avatar billede petert Forsker
31. juli 2019 - 09:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sende mail til flere med vedhæftede filer.

Hej alle
jeg kører office 365 og vil gerne kunne udsende mail med vedhæftede filer til en gruppe modtagere ud fra en liste jeg har i Excel.
På nøjagtig samme måde som med forsendelser i Word>brevfletning til mail.
Men her kan jeg ikke vedhæfte 2-3 pdf filer som jeg ønsker
Er der nogle der har en løsning til dette problem.
MVH
Petert
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
31. juli 2019 - 11:17 #1
Det kan ikke lade sig gøre uden programmering.

Du kan hente Doug Robbin’s MERGE TOOLS ADD-IN gratis her:
https://onedrive.live.com/?id=5AEDCB43615E886B!566&cid=5AEDCB43615E886B

Deri findes en ”Merge With Attachments”-funktion, som du kan bruge.
Avatar billede petert Forsker
01. august 2019 - 07:29 #2
Hej Lene
Tak for indlæg.
Jeg har ikke stor erfaring Add-IN Tools, så jeg har nogle supplerende spørgsmål.

Er det et ADD-IN til Word eller outlook ?

Kan jeg med dette ADD-IN "Brevflette til mail" ud fra en adresseliste i Excel og vedhæfte filer til udsendelsen ?

Da du har stor erfaring i løsninger under Office vil jeg høre dig om hvad du ville foreslå.
Info om min opgave.
Jeg udsender 3-4 gange om året mail til en mindre grundejerforening.

Her bruger jeg Word>forsendelser til mail. det fungerer fint, fordi jeg let kan vælge eks. alle eller enkelte modtager i excel listen. en stor hjælp ville være at kunne vedhæfte PDF filer til udsendelsen.

Hvordan ville du foreslå jeg løste dette på ?
Er  Doug Robbin’s MERGE TOOLS ADD-IN dit bedste forslag.
MVH
Petert
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
01. august 2019 - 10:21 #3
Doug Robbin's MERGE TOOLS ADD-IN er til Word.

Jeg har foreslået dig at bruge den add-in, da den indeholder værktøjer til at løse den opgave, du skrev, du ønsker løst, nemlig at vedhæfte filer til mails, du laver via brevfletning. Følg instruktionerne, der følger med add-in'en.

Alternativet er en langt mere omstændelig proces.
Avatar billede petert Forsker
01. august 2019 - 17:35 #4
Hej igen
Jeg har installeret Doug Robbin's MERGE TOOLS ADD-IN.
men et sidste problem er opstået,
når jeg har foretaget forsendelser til mail, udvalgt hvilke adresser der skal medtages,
og klikker Marge with Attachments i Marge Tools kommer følgende fejlmeddeles
"
Not the correct type af mail merge document.

This application is only designed to be run with a letters type mail merge main document.
"
har nogle en ide til hvordan jeg retter dette ?
eller hvad jeg gør galt ?

mvh
Petert
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
01. august 2019 - 18:08 #5
Jeg kan ikke give support til MERGE TOOLS ADD-IN. Du må prøve at sætte dig ind i dokumentationen til add-in'en. Jeg går ud fra, at ordlyden i fejlmeddelelsen skal tages for pålydende, dvs. at det dokument, du prøver at bruge til fletning ikke er et rigtigt flettedokument til breve. Du har måske valgt e-mail som type i stedet for brev - men jeg tror, at add-in'en sørger for at danne emails ud fra breve.
Avatar billede jesper Praktikant
16. marts 2021 - 09:19 #6
hej petert
fandt du ud af dette problem med MERGE TOOLS ADD-IN.
jeg står med samme problem nu go vil høre om du fik det løst
Jesepr