Avatar billede Arne-Beck Christensen Seniormester
06. juli 2019 - 14:56

Løsning 2. meddelelse om systemnedbrud der ellers kræver en systemsupporter.!

Malwarebytes har givet mig grund til en del eftertanke - jeg troede ellers jeg havde fundet frem til en løsning på "Fejlkontrollen der var:(0x0000009f)

Så "restoro" og også "Tweakbit PC Repair KIt" blev dengang hentet til formålet.

Scanningen med Malwarebytes efterlod hele 8 tomme huller på mit skrivebord, hvor der ellers skulle have været genvejs ikoner til programmer jeg havde tillid til.

Restoro var eet af dem.!

Herefter fik jeg travlt med at skrive til firmaet og kræve annullering af abonnement og ansøgte om at få penge refunderet for købet fordi jeg nu havde fortrudt købet begrundet i vanskeligheder med installationen.

Efter mange timer kom der svar, -at annulleringen af abonnementet var accepteret men at det i sig selv ikke medførte en tilbage betaling for købet.!

Så den må jeg vel æde - sagt på god gammeldags maner.!

.Herefter var det Tweakbits tur.!
05.07-2019 Skrev til dem at jeg havde fortrudt købet og anmodede om at få mine penge for programmet refunderet.! Jeg afventer svar endnu.!

Malwarebytes oplysning om deres opfattelse af programmet "Tweakbit PC Repair Kit" kom faktisk ganske bag på mig med det link jeg fik i mit sidste indlæg- derfor kørte jeg en skanning selv.!

Nu er gode råd jo dyre.!
- jeg havde stadig ikke fået løst problemet med fejlkoden (0x0000009f)

Så jeg gik stædigt på nettet igen og søgte/ledte efter oplysning/info om denne fejlkode.!


Nu kom det frem at der var følgende et link med oplysning om denne fejlkode:

Jeg fandt frem til:
https://www.google.com/search?q=errorkit-ver_c0035384-err_11065.exe&oq=errorkit-ver_c0035384-err_11065.exe&aqs=chrome..69i57.1955j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Jeg downloadede og installerede programmet:
Error Fix Kit og Anti-Malware Formedelst 329,90 DKK

Men installationen forløb ikke uden vanskeligheder.
Mit STOFA F-Secure ville ikke lade det slippe fordi så installationen gik i stå hver gang jeg prøvede.

Men jeg ville ufortrødent have det prøvet af -jeg ville have has på fejlkoden blå skærm og systemnedbrud der ellers krævede jeg henvendte mig til en systemsupporter for at få det løst.!

Nu deaktiverede jeg mine firewalls og antivirus beskyttelse i mine programmer og kørte installationen igen og denne gang  lykkedes tingene.!

Skanningen med Error Fix Kit forløb fint og programmet fandt fler efejl relateret til fejlkode (0x0000009f) en licens på programmet gav mig lov til at få rettet fejlene hvilket skete - yderst professionelt for mig at se.

Herefter installerede jeg nu også Anti-Malware programmet - jeg havde jo nu licens på begge programmer og havde fuldt tillid til dem. Begge sammen hængende programmer er fra Paddle.net.!

Men jeg var ikke helt tilfreds med oprydningen endnu, så jeg fulgte vejledningen i det følgende link:

https://docs.microsoft.com/en-us/windows-hardware/drivers/debugger/bug-check-0x9f--driver-power-state-failure

Med beskeden:
Dette emne er til programmører. Hvis du er kunde, der har modtaget en blå skærmfejlkode, mens du bruger din computer, skal du se Fejlfinding af blå skærmfejl .

Efter at have studeret det lidt fandt jeg frem til:

WINDOWS SYSTEMKOMMANDOER
------------------------
Startmenuen i Windos
Indtast cmd og tats return
nu kommer valget kommandoprompt
højreklik på kommandoprompt og vælg kør som administrator

Indsæt nu ved prompten
Kør følgende kommando:

DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth

Vigtigt: Når du kører denne kommando, anvender DISM Windows Update til at levere de filer, der kræves for at reparere beskadigelser. Men hvis din Windows Update-klient allerede er ødelagt, skal du bruge en kørende Windows-installation som reparations kilden. Du kan også bruge en side stillet Windows-mappe fra et netværks share eller fra et flytbart medie, f.eks. Windows-dvd'en, som filernes kilde. Det kan du gøre ved at køre følgende
kommando i stedet for:

Indsæt nu ved DOS prompten:
DISM.exe /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth /Source:C:\RepairSource\Windows /LimitAccess

Bemærk! Udskift pladsholderen C:\RepairSource\Windows med placeringen af din reparationskilde. Du kan finde flere oplysninger om brugen af DISM-værktøjet til reparation af Windows under Reparer en Windows-afbildning.

Skriv følgende kommando i kommando prompten, og tryk derefter på ENTER:

sfc /scannow

Kommandoen sfc /scannow scanner alle beskyttede systemfiler og erstatter beskadigede filer med en cachelagret kopi, der findes i en komprimeret mappe på %WinDir%\System32\dllcache.

Pladsholderen %WinDir% repræsenterer mappen med Windows-operativsystemet. F.eks. C:\Windows..

Bemærk Luk ikke dette kommandopromptvindue, før kontrollen er 100 % fuldført. Resultaterne af scanningen vises, når denne proces er afsluttet.

Når processen er afsluttet, vises der muligvis en af følgende meddelelser:

Windows Ressourcebeskyttelse har ikke fundet integritetsfejl.

Det betyder, at du ikke har manglende eller beskadigede systemfiler.

Windows Ressourcebeskyttelse kunne ikke udføre den ønskede handling.

Du kan løse dette problem ved at udføre scanningen med Kontrolprogram til systemfiler i fejlsikret tilstand og kontrollere, at mapperne PendingDeletes og PendingRenames findes under %WinDir%\WinSxS\Temp.

Windows Ressourcebeskyttelse fandt beskadigede filer og har repareret dem. Der findes flere oplysninger i CBS.Log %WinDir%\Logs\CBS\CBS.log.

Du kan få vist de detaljerede oplysninger om scanning og gendannelse af systemfiler ved at gå til Sådan får du vist oplysninger om processen for Kontrolprogram til systemfiler.

Windows Ressourcebeskyttelse fandt beskadigede filer, men kunne ikke reparere nogle af dem. Der findes flere oplysninger i CBS.Log %WinDir%\Logs\CBS\CBS.log.

Hvis du vil reparere de beskadigede filer manuelt, kan du se detaljerede oplysninger om processen for Kontrolprogram til systemfiler for at finde den beskadigede fil og derefter manuelt erstatte den beskadigede fil med en fungerende kopi af filen.

RESULTAT AF SCANNING:

******************************************************************************
Windows Resource Protection found corrupt files and successfully repaired them.
For online repairs, details are included in the CBS log file located at
windir\Logs\CBS\CBS.log. For example C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log. For offline
repairs, details are included in the log file provided by the /OFFLOGFILE flag.
*******************************************************************************
Herefter genstart af computeren:

Ved opstart:
Efterfølgende kommando:

Du kan få vist de detaljerede oplysninger, som findes i filen CBS.Log, ved at kopiere oplysningerne til filen Sfcdetails.txt ved hjælp af kommandoen Findstr og derefter se oplysninger i Sfcdetails.txt. Det kan du gøre ved at benytte følgende fremgangsmåde:

Åbn en kommandoprompt med administratorrettigheder, som beskrevet i det forrige trin 1.
Skriv følgende kommando ved kommandoprompten, og tryk derefter på Enter:
-----------------------------------------------------------------------------------
findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log >"%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt"
-----------------------------------------------------------------------------------

Bemærk Filen Sfcdetails.txt indeholder detaljer fra hver gang, værktøjet Kontrolprogram til systemfiler har kørt på computeren. Filen indeholder også oplysninger om filer, som ikke blev repareret af værktøjet Kontrolprogram til systemfiler. Kontrollér oplysningerne med den rette dato og det rette klokkeslæt for at finde de problemfiler, som blev fundet sidste gang, du kørte værktøjet Kontrolprogram til systemfiler.

Bemærk Pladsholderen Path_And_File_Name repræsenterer den beskadigede fils sti og navn. Skriv f.eks. icacls C:\windows\system32\jscript.dll /grant administrators:F.
*************************************************
icacls Path_And_File_Name /GRANT ADMINISTRATORS:F
--------------------------------------------------------
C:\>icacls Path_And_File_Name /GRANT ADMINISTRATORS:F
ADMINISTRATORS: Der blev ikke udført nogen afbildning mellem kontonavne og sikkerheds-id.
Successfully processed 0 files; Failed processing 1 files
***************************************************************

Nu er der en Rapport: 2 filer er repareret er genoprettet/repareret:
*****************************************************************************
2019-07-06 11:46:23, Info                  CSI    000000ef [SR] Repairing corrupted file \??\C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Administrative Tools\\RecoveryDrive.lnk from store

2019-07-06 11:53:06, Info                  CSI    00000243 [SR] Repairing corrupted file \??\C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Administrative Tools\\RecoveryDrive.lnk from store

SLUT

Efter hele denne tur dette tror jeg jeg har fået løst problemet med fejlkode

(0x0000009f) hvor rådet var at hvis det fortsatte så var det nok bedst at snakke med en systemsupporter for at få fejlkoden med blå skærm  løst.!

Arne-Beck Christensen
06-07-2019 kl. 14.56
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester