Avatar billede Mallan Praktikant
03. juli 2019 - 15:59 Der er 9 kommentarer

baggrundsbelyst tastatur

jeg har købt en Acer Aspire 5  A515-52G-78  med baggrundsbelyst tastatur, som imidlertid slukker efter 30 sek, hvis tasterne ikke berøres.
Jeg vil gerne undgå, at det slukker, men Acer support  siger, at fordi laptoppen skal overholde Energy Star v7 strømbesparelse, kan det ikke ændres.

Under alle omstændigheder er der ikke i indstillinger noget sted, hvorfra tastaturlys styres.

Nogen  her der har en løsning?
Avatar billede Slater Ekspert
03. juli 2019 - 16:11 #1
Hvis producenten selv siger det ikke kan lade sig gøre, er det så ikke ret nærliggende at tænke at det nok ikke kan lade sig gøre?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. juli 2019 - 17:45 #2
Hvis den kører på "høj ydelse" i strømstyring slukker den så?
Avatar billede Mallan Praktikant
03. juli 2019 - 20:12 #3
Producentens forklaring er at de ikke må ændre det  og ikke assistere med forslag og at det ikke kan ændres ?  Med andre ord er det mit indtryk at det kan lade sig gøre at sætte energy star ud af funktion.

og ja jeg har  til høj ydelse uden ændring  af funktionen
Avatar billede 220661 Ekspert
03. juli 2019 - 21:12 #4
Har du kigget i bios om der er en indstilling der?
Tjek dine opstart punkter både i fanen start under joblisten, i mappen start og under msconfig-tjenester. Her vælger man at skjule Microsoft tjenester og ser om der skulle være noget med Energy Star der.
Avatar billede kurtba Ekspert
03. juli 2019 - 22:08 #5
Prøv at slå al strømstyring fra.
Avatar billede puren Ekspert
03. juli 2019 - 22:16 #6
prøv med et andet OS som linux og se om den stadig gør det..

hvis ja så skal du finde din løsning i firmwaren

hvis nej så er det en indstlling i windåsen
Avatar billede 220661 Ekspert
03. juli 2019 - 22:21 #7
#6 Ja man kan jo bare køre Linux fra mediet uden at installere den.Lukker den tastaturet ned så, må det styres fra bundkortet af.
Avatar billede Mallan Praktikant
03. juli 2019 - 22:25 #8
tak for svar jeg forsøger og melder retur
Avatar billede JOØ Praktikant
02. maj 2021 - 23:05 #9
havde samme problem med min acer nitro bærbar fandt ud af at det kan styres fra bios