Avatar billede anjoss Nybegynder
27. august 2001 - 22:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Spille gennem firewall

Hej alle.
Vi er med i en komunikationscentral, som linker os til internettet.
Det har gået fint med at spille på nettet, intil de fik sat en firewall op.
Nu kan spillene ikke finde serverne.
Så fik vi at vide at komunikationscentralen skal bruge nr. på den port som programmet komunikerer med.
Hvordan eller hvor finder man sådan et nummer.
Vi spiller for eksempel, kort og skak på tv2, heroes of might and magic på zone.com og andre.
Håber i kan hjælpe.
Brian
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2001 - 22:36 #1
i følge tv2s faq

Spørgsmål: Spillet skriver at den ikke kan få forbindelse til serveren. Jeg har prøvet hele dagen med alle spillene, men ingen af dem virker. Hvorfor ikke?
Svar: Det kan der være mange grunde til, men oftest er problemet at du sidder bag en firewall der lukker af for visse netværksforbindelser, for eksempel den slags netværksforbindelser som Spillekrogen benytter sig af. Især mange skoler og arbejdspladser har en firewall, for at beskytte deres interne netværk. Prøv at spørge din systemansvarlige om han ikke vil åbne op for netværkstrafik for Spillekrogen.
Avatar billede anjoss Nybegynder
27. august 2001 - 23:14 #2
Jeg har snakket med systemansvarlige, det er ham der sagde jeg skulle finde de numre, og så ville han åbne for dem.
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
28. august 2001 - 17:53 #3
Normalt kan man finde port-numrene på stederne, men det er ikke tilfældet med tv2.dk. Så enten skal du skrive til tv2.dk og bede om port-numrene som de anvender, eller du skal bede sysadm. om at åbne for alle port på http://spil.tv2.dk (hvilket han nok ikke vil)

Hvis du selv skal finde portene, kan det være liidt svært fordi den måske bruger flere porte, og nogle af dem sendes fra spil.tv2.dk (og disse svar kan du jo ikke se, fordi du sidder bag en firewall som spærre) --- men der findes programmer som \"lytter\" på hvilke porte et(flere) programmer taler sammen.

Besværligt :-(

Avatar billede anjoss Nybegynder
28. august 2001 - 19:14 #4
Ok tak x4all. Jeg accepterer svaret, så må jeg prøve det.
Tak igen Brian