Avatar billede barth Professor
20. juni 2019 - 14:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bloker MAC adresse

Jeg har Fra Komputer for alle fået et program der hedder Advanced IP scanner.

Det skulle efter sigende vise, om fremmede har adgang til mit netværk.

Jeg har Yousee som leverandør. Scanningen viser IP og MAC adresse samt producent på de enheder der øjensynlig har adgang til mit netværk.

Jeg har identificeret mine iPhones, iPads, web kamera, airport express og computere.

Men tilbage er 2 der som producent angiver;

Sagemcom Brodband SAS og Floware Wireless Systems LTD.

Og her har jeg altså både IP- og MAC adresse.

Kan I fortælle mig, om jeg bør være nervøs for de 2? Og om der er en nem måde hvor jeg kan blokere dem på?

Jeg har søgt på nettet, men er ikke blevet så meget klogere. Jeg er nok en habil bruger, men er ikke ekspert.

Håber på hjælp.
20. juni 2019 - 15:42 #1
Sagemcom Brodband SAS er nok din ISP
og  Floware Wireless Systems LTD. https://www.crunchbase.com/organization/floware-wireless-systems
Avatar billede barth Professor
20. juni 2019 - 16:02 #2
Hej Overgaard.

Sorry. Som sagt er jeg ikke ekspert. Hvad betyder det? Hvad er min ISP? Og hvad er Floware Wireless Systems LTD? De leverer åbenbart WI-fi. Men kan det så ikke betyde, at en der bruger dem har logget sig ind hos mig? Behøver jeg så ikke være nervøs for nogen af de to?
20. juni 2019 - 16:06 #3
Internet Service Provider, ISP) udbyder internetadgang. Internetudbyderen har typisk et eget netværk med forskellige adgangspunker. For xDSL forbindelser vil det være på den nærmeste telefonscentral, hvor internet trafikken ledes over i en Trunc som er indgangen til udbyderens eget net.
Avatar billede kurt54 Ekspert
20. juni 2019 - 16:08 #4
ISP er din Internet Service Provider - og det er nok din Router -ip adresse slutter ofte med 0 eller 1
20. juni 2019 - 16:11 #5
Sagemcom Brodband SAS

er nok dit modem hvad er et modem
Et modem er en boks, der snakker sammen med internettet og som typisk sidder i et stik i din væg. ... For det meste er modem og router nemlig bygget sammen i den samme boks.

kan du se om de 2 eneheder har en ip
Avatar billede barth Professor
20. juni 2019 - 16:47 #6
Hej igen.
Nu har jeg talt med Yousee support. Og de siger, at begge er min router. Så alt er i orden. Tusind tak for hjælpen.