26. maj 2019 - 12:47 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Optælling af Initialer i skema med reference.

Jeg har et skoleskema over rigtig mange klasse og ville finde ud af hvor mange lektioner en given underviser har hver dag.
Eksempel:
          B
1.  MANDAG
2    JMA BIL GBILLE
3.  JMA BIL GBILLE
4.  HNI MAT GA04
5.  HNI MAT GA04
6.  NCE FFD GA04
7.  NCE FFD GA04
8.  NCE LEKT GA04

Jeg benytter pt denne formel: =TÆL.HVIS(B1:B400;"HNI*") og fungerer fint, men ville gerne kunne skifte HNI ud med en anden celle reference. Gør jeg dette fungerer tælleren ikke og skriver 0

Der er ret meget personale, så hvis jeg kan slippe for at skrive alle deres initialer ville det være godt.
Avatar billede Mads32 Ekspert
26. maj 2019 - 13:39 #1
Avatar billede ebea Ekspert
26. maj 2019 - 14:27 #2
Du kan ændre din formel en lille smule, og sæt en cellereference til søgeordet:  =TÆL.HVIS(B1:B400;"*"&A5&"*")
26. maj 2019 - 14:44 #3
Hej Mads 32 og ebea

Begge to rigtig gode løsninger og de virker fejlfrit.