Avatar billede langoe Mester
10. maj 2019 - 22:42 Der er 6 kommentarer

Problemer med chromecast

Min hensigt er at se Boxer TV via chromecast, og kunne betjene det via tlf, tablet eller smartphone. Jeg kan se Boxer Play på alle 3.

Konfirgurationen er sket med mobiltlf.; men nu fungerer den pludselig heller ikke længere.

Er der nogen som har et hint eller skal jeg opgive projektet?

.
Avatar billede bas Forsker
11. maj 2019 - 06:49 #1
Virker din Chromecast med andre apps?
Er din Boxer app opdateret?
Har du genstartet og evt. nulstillet din Chromecast?
Avatar billede langoe Mester
11. maj 2019 - 08:13 #2
Hej
Hvordan nulstiller jeg chromecast og starter konfirgurationen forfra?
Avatar billede claes57 Ekspert
11. maj 2019 - 09:39 #3
chromecast er lidt dum - hvis du giver dit wifi et nyt navn, så skal den konfigureres igen.
Den simple er midlertidigt at slukke din router, og fra mobil dele dens netværk (som skal hedde noget andet) Så kan cc på tv vise en pinkode, og du skal fra mobil indstille den.
Når det er på plads, så stop deling af netværk på mobil, og start router - cc skal så indstilles igen (den husker kun et wifi-navn)
Avatar billede langoe Mester
12. maj 2019 - 09:26 #4
Hej.

Du skriver:
Den simple er midlertidigt at slukke din router, (OK) og fra mobil dele dens netværk (som skal hedde noget andet) ( HVORDAN DET) Så kan cc på tv vise en pinkode, og du skal fra mobil indstille den.
Når det er på plads, så stop deling af netværk på mobil, og start router - cc skal så indstilles igen (den husker kun et wifi-navn)
Avatar billede claes57 Ekspert
12. maj 2019 - 12:40 #5
Sluk router
min mobil (samsung, android 7) Indstillinger, Forbindelse, Mobilt hotspot og internetdeling
Slå Mobil Hotspot til
Så på samme mobil finder du noget at caste (fra fra internet - bemærk, at du nu er på mobil-data) og forbinder så til din chromecast.
Når der er hul igennem, så virker chromecast i det mindste - og du slår Mobil Hotspot fra igen (og din mobil kan atter bruges lokalt wifi og spare mobil-data)
Derefter kan du fra din pc caste noget, og forbinde til din Chromecast forfra.

min ipad (ios 12), indstillinger, i venstre side er en 'internetdeling' slå den til (og husk også her at slå den fra igen når testen er gennemført)
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2019 - 13:09 #6
jeg havde problemet, at min router er sat op til 2,4 og 5 ghz netværk - begge to med sammen navn - men det er 2 forskellige netværke!
vores erfaring var, at jeg har sat chromecasten (cc) op, og det hele spillede - så slukkede jeg tv (og derved cc) dagen efter kunne jeg ikke kaste, men min kæreste kunne godt. Dagen efter kunne hverken hende eller jeg kaste; men efter en genstart af cc, kunne hun godt caste, men jeg ikke. Dagen efter var det mig der kunne kaste, men ikke hende osv.
Jeg omdøbte 2,4 ghz-wifi til noget andet - nu virker det som det skal - uden problemer
Du har nok den sammen udfordring