Avatar billede Tom M Juniormester
26. april 2019 - 12:43 Der er 7 kommentarer

Luk dokument ikke program. Fra menuen, ikke som genvej

hvordan får man mulighed for, fra menuen 'Filer' at lukke blot det dokument man lige har afsluttet. Altså ikke lukke Word ned?
mvh Tom
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. april 2019 - 12:54 #1
Fra menuen ved jeg det ikke - men som jeg husker det, kan du bruge CTRL+F4, der lukker dokumentvinduet ned, i modsætning til ALT+F4, der lukker programmet.
Avatar billede KHN Guru
26. april 2019 - 12:58 #2
Avatar billede Tom M Juniormester
26. april 2019 - 13:05 #3
tak men jeg ønsker ikke at bruge genveje. Jeg foretrækker menuvalg, så man ikke skal huske noget i hovedet.
Så vidt jeg kan se på nettet, kan man vælge hvilke menuvalg Word skal give. Jeg forstår bare ikke de engelske anvisning
Avatar billede KHN Guru
26. april 2019 - 13:30 #4
Hvis man ikke kan se de kommandoer man ønsker i menuvalg, kan man selv tilføje disse via Quick Access Toolbar:
https://da.phhsnews.com/how-to-save-and-close-all-open-documents-in-word763
Avatar billede tjp Mester
26. april 2019 - 13:31 #5
Filer >> Luk
Avatar billede Tom M Juniormester
26. april 2019 - 14:41 #6
tak KHN, vi er på sporet, men ikke i mål...
der er ikke nogen Quick Access Toolbar i min Word til Mac 16.24...
Den er dansk....
Avatar billede KHN Guru
26. april 2019 - 15:16 #7
Tilpas værktøjslinjen Hurtig adgang skulle den så gerne hedde på din Word.

https://www.thedoctools.com/wordtips/ekstra-kommandoer-i-hurtig-adgang/