Avatar billede Kenneth Novice
10. april 2019 - 14:00 Der er 1 kommentar og
1 løsning

begræns valg af antal

Hej eksperter

Jeg vil gerne oprette en liste hvor brugeren vælger en ting fra en drop down (har allerede lavet denne), herefter skal den ud fra valget vise antal tilgængelige ting man kan vælge f.eks fra 1 til 20 ting (0 hvis der ikke er flere tilbage),  Der hvor jeg har problemet er at få den til at indsætte antallet i den nye drop down.
Jeg har meget begrænset viden om Access, så alt hjælp er velkommen :)
Avatar billede fdata Forsker
10. april 2019 - 15:18 #1
Hvis vi forudsætter at den første dropdown (her: Kombinationsfelt0) indeholder data i to kolonner i stil med

  aaa;10
  bbb;15
  ccc;0

vil koden sådan rent principielt kunne så således ud:

Private Sub Kombinationsfelt0_AfterUpdate()
  Dim i As Integer

  Me.Kombinationsfelt2.RowSource = ""

  If Me.Kombinationsfelt0.Column(1) = 0 Then
    Me.Kombinationsfelt2 = 0
  Else
    Me.Kombinationsfelt2 = Null
    For i = 1 To Me.Kombinationsfelt0.Column(1)
      Me.Kombinationsfelt2.AddItem i
    Next i
  End If
End Sub
Avatar billede Kenneth Novice
13. april 2019 - 03:21 #2
Endte med en anden løsning, men markerer forslaget som løsning alligevel :)