Avatar billede Dothea Praktikant
10. april 2019 - 10:07 Der er 11 kommentarer

Baggrund på billede

Hej alle,

Jeg håber i kan hjælpe mig.
Jeg har købt et billede hvor jeg har fået en masse forskellige fil typer, så jeg kan bruge det til forskellige ting.
En af filerne er baggrunden gennemsigtig, hvor man kan se en masse tern i det område hvor billedet er gennemsigtigt.
Jeg prøver på at få ternene væk, da den skulle være gennemsigtig, dog kan jeg kun få lov til at farve under ternene så jeg så får blå og grå tern.
Jeg bruger photoshop til det, det er en del år siden at jeg har brugt photoshop, så det er sikkert mig der ikke kan huske hvordan man gør.
Kan i hjælpe mig?
Avatar billede Slater Ekspert
10. april 2019 - 10:14 #1
De grå tern usynlige. Det er kun noget Photoshop viser for at du kan se det er gennemsigtigt og ikke bare hvidt.
Avatar billede Slater Ekspert
10. april 2019 - 10:14 #2
er* usynlige.
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. april 2019 - 10:23 #3
Du skal oprette et nyt lag som du farvelægger og derefter flytter bagved dit billede.
Avatar billede Dothea Praktikant
10. april 2019 - 10:42 #4
Jeg ved ikke om det er filen der gør at jeg ikke kan ændre det. Jeg har lavet et nyt lag med den baggrundsfarve jeg ønsker og dog kan jeg kun få lov til at farve under billedet. Det er der stadig når jeg gemmer og vil bruge billedet. :( Er der nogen forslag til hvor jeg ellers kan få farvet hele baggrunden?
Eller anden mulighed i photoshop?
Avatar billede Slater Ekspert
10. april 2019 - 10:48 #5
Æh... Det er ikke helt tydeligt for mig, hvad det er du ønsker skal ske. Vil du farvelægge de gennemsigtige områder, så de ikke længere er gennemsigtige? I så fald tryk ctrl+shift+N (eller cmd+shift+N på Mac, går jeg ud fra) for at lave et nyt lag, tryk enter for at lave det, vælg den farve du gerne vil have og tryk alt+backspace for at farvelægge hele laget, og så ryk det nederst i laglisten for at det kommer bag forgrunden.

Ellers kan du forklare tydeligere - eller endnu bedre, vise os billedet?
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. april 2019 - 10:55 #6
Hvis du prøver at køre Viskelæderet hen over den skraverede baggrund kan du så se farvelægningen? Hvis ja Er det jo kun et biled eksempel!
Avatar billede Dothea Praktikant
10. april 2019 - 11:00 #7
Hvis jeg bruger viskelæder visker den både tern og skyggerne væk.
Kan jeg uploade et billede i denne tråd? Kan umiddelbart ikke finde det.
Avatar billede Dothea Praktikant
10. april 2019 - 11:03 #8
Har lige lagt et lille udklip ind under mit profilbillede, så kan i se hvad der sker.. håber jeg.
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. april 2019 - 11:25 #9
Hvis billedet ikke er ægte transparent som det venstre
Eller hvis du ikke har valgt baggrund hvor du lægger dit billede ind som transparent.
https://ibb.co/dtZGvg1
Avatar billede Dothea Praktikant
10. april 2019 - 11:35 #10
Jeg tænker at den er transparent, men det er jo ikke til at vide om jeg har købt noget der ikke kan bruges alligevel. Der fulgte mange forskellige typer filer med, og har forsøgt med nogle forskellige, dog er det kun en ai fil jeg kan få lov at lave nogle ændringer på i photoshop. Måske er det helt forkert. :(
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. april 2019 - 11:38 #11
Når du henter et billede med Transparent baggrund skal du gemme det I PNG format.