Avatar billede Jakz Juniormester
06. april 2019 - 19:00 Der er 4 kommentarer

Hjælp excel kan ikke lave diagrammer lige pludselig

Hej
Mit excel fungere ikke korrekt.

Når jeg indsætter nogle værdier i nogle celler og prøver at lave et diagram sker der ingenting.

Når jeg markere dem og klikker på "anbefalede diagrammer"  så får jeg fejlmeddelsen

"Hvis du vil oprette et diagram, skal du markere de celler som indeholder de data du vil bruge. Hvis du har navne på rækkerne og kollonnerne som du gerne vil bruge som mærkater skal du inkludere dem i markeringen"

Og ja selvfølgelig har jeg market celler med værdierne.
Det virkede fint igår og har ikke lavet nogle ændringer. Har prøvet at lave fuld reperation af excel men det virker ikke. Har genstartet min computer og har prøvet at åbne gamle dokumenter med grafter, men excel fjerne dem nå jeg åbner de gamle filer og giver en anden fejl meddelse

"Excel kunne åbne filen ved at reperare eller fjerne noget af indholdet, der ikke kunne læses"

Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre

Mvh

Jakz
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2019 - 21:09 #1
excel er opdateret ihjel.
slet det totalt og installer forfra.
hvor gammel er den ?
skift evt til libre office
Avatar billede Jakz Juniormester
07. april 2019 - 12:06 #2
Det office 365 pakken..
Avatar billede Fredrik Andersen Praktikant
12. april 2019 - 14:43 #3
Jeg oplever desværre fuldstændig samme fejl med Office 365 men mine kollegaer har ikke samme problem. Har lige lavet en geninstallation men oplever samme problem.
Avatar billede lcft5 Praktikant
10. september 2019 - 22:15 #4
Har samme problem på en del Mac's, har kunne omgå problemet ved at oprette en ny bruger på maskinerne, så det må være et problem i profilen. Fejlsøger stadig.