Avatar billede holstar Nybegynder
27. august 2001 - 18:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Counter på mere end 1 computer på én gang

Jeg kan ikke spille CounterStrike på mere end én computer af gangen på min TDC ADSL forbindelse (bredbånd).
Jeg har fast ip, og bruger en Longshine router som forbinder 4 computere på internettet. Jeg har ingen problemer med surfing, kun det at når nr. 2 computer prøver at gå på counter, så kan den ikke, eller så hopper den anden af!
Jeg er næsten sikker på at det er routeren det er galt med, og har bl.a. prøvet at deaktivere dens Firewall, uden held... Andre med en Longshine router (med indb. 100mbit switch) som har løst problemet??
Avatar billede nuki Nybegynder
27. august 2001 - 18:20 #1
Hvor mange orginale halflife har du?
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
27. august 2001 - 19:02 #2
det er ikke problemet med halflife licenser da en cd-key kan bruges til 3 maskiner på samme tid...

problemet er nok snarere at du kun har EN ipadresse fra teledanmark, og derfor kan kun EN maskine ad gangen blive valideret af WON serveren...

Man kan jo også godt forstå serveren bliver lidt forvirret når den får to som prøver at spille på samme tid med samme IP adresse...

Løsningen er at kontakte din internet udbyder og købe et par flere IPadresser...

Og så skal du sørge for at routeren er sat op til at gå på nettet med de ipadresse som du køber...

dvs at de ipadresser somdu køber skal tastes ind på dine maskiner og så skal du sørge for at routeren ikke laver IP-MASK på dem....
Avatar billede holstar Nybegynder
28. august 2001 - 22:36 #3
Det har ikke noget med det at gøre... Til lan parties med Speedstream-router har jeg før set 8 spille på samme ip.... Desværre!
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
01. september 2001 - 15:28 #4
Jeg ved at alle TDC ADSL løsninger (undtagen proacess) har sat begrænsninger på deres DHCP netværk så der ik kan være mere end 4 personer på samme forbindelse. Ved ik om det er noget router indstillings halløj
Avatar billede pezzie Nybegynder
28. december 2001 - 04:35 #5
Sidder med samme problem .. fandt du nogensinde en løsning ??

Mener man skal åbne nogle porte eller ???

Pezzie
Avatar billede tubbygold Nybegynder
09. januar 2002 - 16:37 #6
I Firewall setup, basic setting skal IP Source routing være sat til Yes.
Start så CS med cstrike.exe -console localhost:27025 -port 27033 etc.
Næst pc der skal spille (samtidig) skal selvfølgelig bruge en anden port end den første.

Tubby