Avatar billede Sidsel Seniormester
15. marts 2019 - 12:48 Der er 2 kommentarer

hvorfor virker vbaLopslag ikke?

Hej. Jeg prøver at lave Lopslag via VBA, men det virker ikke på en linje. (jeg har brugt den samme kode med andet kollonneindeksnr, det virker.
Cellen hvor værdien, som skal overføres står i, er en celle med et lopslag i, som giver et resultat som er tekst.

            rngcelle1.Offset(0, 3).Value = Evaluate(WorksheetFunction.VLookup _
              (rngcelle1.Value, Sheets("Schneider og Sarel ").Range("b265:x802"), 22, False))

Når jeg laver lopslag i selve cellen (stedet for vba) kan den godt komme med svaret

=LOPSLAG(C16;'Schneider og Sarel '!B265:X802;22;FALSK)

Det er kun kolonneindeks, der er problemer med, for ændrer jeg til en anden værdi end 22, klarer den det fint. Jeg forstår det ikke
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
16. marts 2019 - 12:45 #1
Prøv med:

rngcelle1.Offset(0, 3).Value = Application.Vlookup(C16,Sheets("Schneider og Sare").Range("B265:X802"),22,0)
Avatar billede Sidsel Seniormester
18. marts 2019 - 08:23 #2
Desværre.
Den siger, invalid procedure call or argument

  Dim rngcelle1 As Range
  Dim rngOmråde1 As Range

  Set rngOmråde1 = Worksheets("NettoRabatter Schneider").Range("C16:C6500")
rngcelle1.Offset(0, 3).Value = Application.VLookup(rngcelle1, Sheets("Schneider og Sarel ").Range("B265:X802"), 22, 0)