Avatar billede addy Nybegynder
27. august 2001 - 17:29 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Users online.

Hey, jeg har et site hvor, når man logger på så får man tildelt en session med ens bruger-id (f.eks. 39).
Kan man på nogen måde lave et script sådan at en anden bruger kan chekke om der findes en session der er lig med 39. Altså om brugeren er online!

Hilsen Addy
Avatar billede addy Nybegynder
27. august 2001 - 17:52 #1
Hallo, hvad med lige at score 30 lette point, i virkeligheden er det jo et ja eller nej spørgsmål. Hvor svært kan det være.

Addy
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
27. august 2001 - 19:05 #2
Nej, men hvis nu du når du logger ind siger

application(\"users\")=application(\"users\")+1

så kan du fra enhver bruger læse application/(\"users\") variablen, og derved vide hvormange der er logget ind...

du skal self også huske en -1 når man logger ud
Avatar billede addy Nybegynder
27. august 2001 - 19:11 #3
Ja men hvad så hvis en bruger bare lukker browseren uden at logge af.

Du er en gud hvis du kan svare!!!

Addy
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
27. august 2001 - 19:22 #4
så kunne du jo vælge at lægge application sjoveriet ned i global.asa...

der er så vidt jeg husker noget med ON SESSION START og ON SESSION END

og det opdaterer selv om man bare lukker vinduet
Avatar billede addy Nybegynder
29. august 2001 - 17:27 #5
Kan i fortælle mig hvordan den der Global.asa fungere. Hvordan kan man få denne til at slette en application når en bruger lukker browseren eller forlader sitet????????

Hilsen ADDY
Avatar billede addy Nybegynder
29. august 2001 - 17:39 #6
Hey, eksperter for pokker...    Det er da ikke så svært er dét det?

Håber på svar, Hilsen Addy
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
29. august 2001 - 18:03 #7
ja, hvis du kigger i global.asa filen... så er der i bunden et sted hvor der står ON SESSION END

det er der det skal klares
Avatar billede addy Nybegynder
29. august 2001 - 18:39 #8
Jeg har aldrig før arbejdet med global.asa så det ovenstående svar siger mig intet!
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
29. august 2001 - 19:04 #9
ok... kopier indholdet fra din global.asa herind... så tager vi den lige sammen, så andre også kan se det!
Avatar billede mixmaster Nybegynder
29. august 2001 - 20:17 #10
Jeg er addy jeg er bare logget på hos en af mine venner!
Jeg har ikke en global.asa tror jeg ihvertfald ikke. Ikke hvad jeg kender af! Hvordan starter jeg fra bunden af?

ADDY
Avatar billede addy Nybegynder
03. september 2001 - 16:20 #11
Mixmaster er ikke mig, her forklare jeg:
http://www.eksperten.dk/spm/105368
Avatar billede addy Nybegynder
15. oktober 2001 - 00:14 #12
Svar og luk!