Avatar billede Philip Kuhlmann Seniormester
02. marts 2019 - 14:21 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan sletter man beskeder fra "Upday"?

Har geninstalleret min Samsung S7 mobil, fordi der kom en masse uønsket reklame. Nu får jeg alligevel 'nyheder' fra "Upday". Den findes ikke som selvstændig app. Og jeg kan ikke finde den app der giver mig de uønskede 'nyheder'. Hvem eller hvad sender de irriterende sms?
Og hvordan stopper jeg dem?

På forhånd tak for indlæg

Venlig hilsen
Phi
Avatar billede INK Ekspert
02. marts 2019 - 14:28 #1
Kender den ikke, men ifølge denne side er den indbygget i Samsung telefonen. Ved at læse her kan du måske finde en løsning?
https://play.google.com/store/apps/details?id=de.axelspringer.yana&hl=da
Avatar billede Philip Kuhlmann Seniormester
02. marts 2019 - 17:37 #2
Hej Ink. Tak for input.
Tjae, jeg forsøgte at følge vejledningen fra link (oversatte via Google), men tror ikke det lykkedes, for jeg kunne ikke finde: "Min profil" nogen steder:
Du kan deaktivere vores underretninger i updags indstillinger & gt; "Min profil" & gt; "Slå meddelelser fra", Åbn derefter enhedens indstillinger: Indstillinger - & gt; Notifikationer - & gt; Avanceret - & gt; 3dot menu - & gt; "Vis system apps" - & gt; rul til opad og deaktiver push notifikationer. Det er alt :)
Nogen der ved hvordan man finder "Min profil"?
Så jeg har i stedet for blokeret for ALT der starter med Samsung ;-)
Håber det hjælper
04. marts 2019 - 13:08 #3
Indstillinger
Apps
Upday

Det ser ud at jeg har fået den fjernet helt på min :)

Der bør komme en knap øverst, hvor der står deaktiver, den har jeg trykket på og nu er den væk :)
Ellers kan du scrolle lidt ned, og slår meddelelser fra.
Avatar billede Philip Kuhlmann Seniormester
04. marts 2019 - 13:52 #4
Til Rogerrabbit
Problemet er at jeg ikke har ingen app der hedder "Upday"!!!
Har for tiende gang søgt, men den findes ikke som selvstændig app.
Jeg har endda installeret den spam app, og derefter slettet den. Det hjalp heller ikke.
Jeg har endda slettet eller stoppet ALLE Samsungs app.
Det har heller ikke hjulpet. Jeg bliver ved med at få sms med spam/nyheder jeg ikke er interesseret i.
Jeg køber ALDRIG nogensinde Samsung igen. Møgsystem.
Men tak for input.
04. marts 2019 - 16:25 #5
Arhh, ja min fejl :S,
beklager :(

Settings
Apps,
klik på de 3 prikker øverst til højre (Kolon med 3 prikker).
vis system apps
  Så kommer skidtet med :)

Og ja, upday er en grund til at hade smart phones, den er meget anstrengende
Avatar billede Philip Kuhlmann Seniormester
05. marts 2019 - 11:06 #6
Skrev til Samsung.dk og fik følgende resultatgivende vejledning som jeg har prøvet:
"tryk og holde fingeren inde på din skærm (hvor der ikke findes nogen apps) i 3-5 sekunder.
Derefter så slide helt over til venstre og bliv ved til du er ved "upday" og længst oppe i højre hjørne har du en On/OFF knap som du kan de-aktivere tjenesten med."
05. marts 2019 - 15:44 #7
:)
Avatar billede Philip Kuhlmann Seniormester
09. marts 2019 - 21:25 #8
Det virkede nu heller ikke, så jeg skrev igen igen til Samsung, og fik endelig en vejledning der virkede:
"Hvis Upday ikke vises under "Indstillinger → Apps", skal du klikke på de 3 prikker i toppen og vælge "Vis systemapps" så alle apps vises."
Så kunne jeg klikke og slette den f... app
Avatar billede Karin Praktikant
10. september 2022 - 12:51 #9
Har prøvet den med at holde fingeren på skærmen 3-5 sek, og slide til siderne i venstre side og slukke øverst i højre hjørne, ser ud til at virke. Den side er nu helt forsvundet. Havde også fat i samsung Danmark, og de gav samme råd.