Jeg har mega problemer med min Exchange server 2013. Jeg kan hverken modtage eller sende mails. Jeg er ved at rive mig selv i håret i troubleshooting.
Her er mit setup:
DC1: Server 2012 IP: 10.0.0.10 Role: DNS & Active Directory
EXCH1: Server 2012 Exchange 2013 IP: 10.0.0.13
Det hele er sat op incl. Exchange server 2013. All enheder kan snakke sammen og jeg kan gå på nettet. Så langt så godt. Jeg kan lave nslookup fra Exchange server og DC1 svarer tilbage uden problemer. Jeg kan sende mails internt til andre client pc'er uden problemer.
Jeg har købt et domain name: mycorp44.com hos One.com Jeg har Telenor som ISP med statisk offentlig IP.adress: 85.81.63.143
Mit problem er at jeg ikke ved hva' jeg skal sætte op af DNS hos One.com så de peger de rigtige steder hen. MX, A, host records osv. Evt min router?
Som udgangspunkt skal du jo nok benytte One.com til at lave dine DNS-records.
Du skal have en A-record, der peger på din mailserver - f.eks. [mail.mycorp44.com] Du have også have lavet en MX-record, der peger på den, (prio 10).
Der, hvor det kan blive interessant, er din RDNS, da ikke alle udbydere lader kunder oprette sådan en for deres domain. Kan du ikke det, kan du f.eks. flytte DNS-services til GratisDNS, der også kan lave RDNS til dig.
Hvis du skal have mail både ud og ind, skal du forwarde port 25 til din Exchange.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.