Avatar billede mads toft Novice
26. februar 2019 - 16:51 Der er 10 kommentarer

Kan ikke uploade, efter jeg fik ny PC

Hej

Har lige fået en ny PC for et par dage siden og nu hvor jeg har sat den op osv og er SIKKER på alt sidder som det skal og Wifi forbindelsen er god nok, står jeg og skal uploade en video til youtube men når jeg går igang med at uploade går der ca 2 minutter så slår internettet fra (Der står nede i hjørnet at der ikke er nogen internet forbindelse). Er 100% sikker på at det er netværkskortet der slår fra da jeg sagtens kan gå ind på min telefon eller en bærbar og se youtube på samme netværk imens der står på computeren at der ikke er internet. Er der en løsning eller skal jeg have et nyt netværkskort?
Avatar billede jakobdo Ekspert
26. februar 2019 - 17:04 #1
Altså det ville jo være oplagt og tjekke om der er korrekt netværk.
Trådløst eller med kabel.
Er alt opdateret?
Kan du pinge ting uden for dit netværk?

dr.dk, google.com osv...

Du kunne evt. starte en command prompt med:

ping -t 8.8.8.8

Får du korrekt svar?
Kan du surfe internet fra din computer?

Du kan også hente dette lille grafiske værktøj, der kan pinge ting løbende: https://sourceforge.net/projects/winmtr/files/latest/download

Men det burde være ret nemt og tjekke om der er internet eller ej. :)
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2019 - 18:01 #2
#1 installer nyeste driver
#2 du mister dit ip nr, check din router, reset den
#3 du mister din dns, kontakt din internetudbyder
Avatar billede mads toft Novice
26. februar 2019 - 22:16 #3
1. Alt er opdateret
2. kan godt pinge ting uden for netværket og der er en ganske almindelig ping både på google youtube og DR
3. for et okay svar med command -t 8.8.8.8
4. Ja jeg kan godt surfe på nettet fra computeren, bare ikke når den uploader til youtube, så ryger internettet på computeren, men ikke på f.eks telefonen eller andet der bruger samme netværk
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2019 - 23:40 #4
den ryger fordi den timer ud.
den timer ud fordi noget bruger for meget cpu.
prøv at checke cpu tider med process explorer
https://docs.microsoft.com/en-us/sysinternals/downloads/process-explorer

hvis din upload er langsom, kan den overbelaste browseren på cpu og time ud
test din hastighed på www.speedtest.net
Avatar billede mads toft Novice
27. februar 2019 - 15:54 #5
Har prøvet at check CPU'en og den bruger ca 1-3% når jeg begynder at uploade men kun 1-2% når jeg ikke gør
Avatar billede mads toft Novice
27. februar 2019 - 15:56 #6
+ Der heler ikke er nogen særlig stor ændring i forhold til det cpu computeren bruger på chrome før og efter jeg begynder at downloade
Avatar billede jakobdo Ekspert
27. februar 2019 - 20:07 #7
Hvis du starter en ping og lader den snurre. Dør den efter 2 minutter upload, samtidig med din youtube upload stopper ?
Avatar billede mads toft Novice
01. marts 2019 - 20:57 #8
Var inde i Labtec i aalborg idag for at høre hvad jeg kunne gøre da det er dem der havde bygget computeren og de sagde at jeg skulle prøve at købe en ny router, fordi den lille router jeg havde kunne man ikke bruge LAN kapel i, så jeg gik over til Telenor som er dem jeg har som internet udbydere, og fik en ny router hvor der kan side LAN kapel i men ind til videre kan jeg ikke se nogen forskel på den jeg fik og den jeg havde jo nu stopper den ikke med at uploade, men pingen ligger mellem 400 til 800 og ville tro det tage det bedste af 3 dage før videoen er uploadet. Er der noget jeg kan gøre for at få en bedre ping?

+ Kan jeg godt bruge de antenner der var med computeren til den nye router som er en Huawei 4GRouter B525?
Avatar billede jakobdo Ekspert
01. marts 2019 - 21:33 #9
Ping har ikke noget med hastigheden af din upload og gøre.
Ping er tiden målt fra en "pakke" sendes fra A => B og du får svar retur igen.
Hvor stor video er du igang med at uploade ?
Avatar billede mads toft Novice
02. marts 2019 - 14:33 #10
Har fundet ud af det, var kommet til at uploade til en forkert fil format 😅😊 ups og undskyld ulejligheden