Avatar billede hacker-tracker Nybegynder
27. august 2001 - 16:51 Der er 56 kommentarer og
1 løsning

download film hvor

hvor kan jeg hente divx film!
Avatar billede fcs Novice
27. august 2001 - 16:53 #1
Hvilke film mener du? Spile film eller hvad?
Avatar billede hacker-tracker Nybegynder
27. august 2001 - 16:54 #2
jan en hel film som fx scarymovie2
Avatar billede fcs Novice
27. august 2001 - 16:56 #3
Nu har du efterhånden stillet så mange ulovlige spørgsmål herinde at man skulle tro at det var løgn. Jeg tror desværre at du ikke er gammel nok til at være herinde, så jeg sender lige en mail til Admin. Fat dog reglerne
Avatar billede omen Nybegynder
27. august 2001 - 16:56 #4
det er jo pisse ulovligt knægt... LUK!
Avatar billede keysersoze Guru
27. august 2001 - 16:56 #5
luk dette spm - det er ulovligt at hente sådanne divx-film...

hvis ikke du lukker vil admin få en mail - det samme vil ske med dem der evt svarer...
Avatar billede fcs Novice
27. august 2001 - 16:57 #6
Admin har fået en mail ;-)
Avatar billede hacker-tracker Nybegynder
27. august 2001 - 16:58 #7
dd
Avatar billede numzen Nybegynder
27. august 2001 - 16:58 #8
Hent et af følgende programmer winmx eller limewire fra download.com og så er der ingen grænser for hvad du kan finde film musik billeder og en masse filer
Avatar billede omen Nybegynder
27. august 2001 - 16:58 #9
nice fcs :)
Avatar billede keysersoze Guru
27. august 2001 - 17:01 #10
fcs >> skriv lige en mail til admin om \"numzen\" også...
Avatar billede fcs Novice
27. august 2001 - 17:03 #11
Keyser>> Mon ikke Admin læser hele spørgsmålet inden han sletter nogen - så kan numzen også komme med!!!
Avatar billede omen Nybegynder
27. august 2001 - 17:05 #12
ja, han fatter det åbenbart heller ik.
Avatar billede red_dwarf Nybegynder
27. august 2001 - 19:23 #13
Edonkey2000, men KUN hvis du har originalen.. TRO MIG!, det er ikke sjovt at blive napset af politiet fordi man har 33 ulovlige divx film på puteren.

Det er lovligt at have filmene, hvis man sletter dem efter man har set dem, og køber originalen bagefter, eller hvis man måske bare vil overveje at købe filmen.
Avatar billede keysersoze Guru
27. august 2001 - 19:32 #14
red_dwarf >> du er da en af de dummeste hidtil herinde... det er ikke lovligt med film at have en digital kopi - og det er da slet ikke lovligt at downloade en fil, slette den og så MÅSKE købe den...

og du gør da dig selv endnu dummere ved at komme med en kommentar her - for det du siger strider imod reglerne!!!
Avatar billede red_dwarf Nybegynder
27. august 2001 - 22:22 #15
Well, giv mig et link så jeg kan se det er ulovligt.. Jeg har ikke sagt noget om dit \"MÅSKE\", jeg foretrækker lissom dine regler, og love sort på hvidt, og siden du kan li\' at citere mig, så gider jeg ikke kommenterer dit \"dummeste hidtil herinde\"... Sæt dig dog ind i det..
Avatar billede keysersoze Guru
27. august 2001 - 22:39 #16
hvorfor mon der bliver så stort et påstyr når en søger efter film?

http://www.eksperten.dk/info_regler.phtml
Avatar billede red_dwarf Nybegynder
27. august 2001 - 22:48 #17
Jeg ved ikke helt om jeg skal tage din kommentar som ironisk ment.. Sorry..
Avatar billede keysersoze Guru
27. august 2001 - 22:51 #18
min kommentar? jf eksperten er dette ulovligt - og ikke nok med det, så er det også ulovligt at have fx scary movie 2 liggende som divx...

hvis du var nærmere interesseret er der sikkert masser af info på http://www.retsinfo.dk
Avatar billede red_dwarf Nybegynder
27. august 2001 - 22:55 #19
Den her diskussion kan bare blive ved og ved, det er nok en af de største debatter på Internettet for tiden....
Vil da\' lige tjekke dit link..
Avatar billede red_dwarf Nybegynder
27. august 2001 - 23:05 #20
Jeg fandt ingenting på dit link udover noget med optagelser fra Tv2, og andre fjernsyns programmer under søgningen \"Kopiering\", og mp3, og download fandt den ingenting ved..
Avatar billede keysersoze Guru
27. august 2001 - 23:17 #21
du kan jo prøve at oprette et spm. så hvis ikke du tror mig...
Avatar billede keysersoze Guru
27. august 2001 - 23:20 #22
at kopiering af musik til eget brug er blevet lovligt har intet med divx at gøre... og det er en gammel overtro den med, at \"man må godt downloade og se eller høre noget hvis bare man sletter det inden 24 timer og køber det hvis man kan lide det\"
Avatar billede makse Nybegynder
27. august 2001 - 23:20 #23
Det står jo til sidst i alle film.
Avatar billede red_dwarf Nybegynder
27. august 2001 - 23:40 #24
Makse - Nemligt.

Keysersoze - Jeg føler mig ret uskyldig indtil det modsatte er bevist... Giv mig det sort på hvidt, og hvis du ikke kan så lader det da\' til at jeg har pænt meget ret..
Avatar billede keysersoze Guru
27. august 2001 - 23:45 #25
hvad står til sidst i alle film?
Avatar billede makse Nybegynder
27. august 2001 - 23:51 #26
COPYRIGHTED. :)
Avatar billede keysersoze Guru
27. august 2001 - 23:54 #27
ok - blev bare i tvivl eftersom RD mente at han pludselig fik ret efter dit indlæg... kunne jo være at der stod noget i retning af \"may be copied and dowloaded everywhere for free\" uden at jeg havde set det...

RD >> der var ét bevis...
Avatar billede red_dwarf Nybegynder
27. august 2001 - 23:59 #28
Det er muligt at de har kopi retighederne, men hvem siger at de ikke selv har lagt den ud på nettet for at folk kan overveje om de vil købe filmen?!
Avatar billede keysersoze Guru
28. august 2001 - 00:03 #29
*lol* :oD - det må være årets joke!
Avatar billede keysersoze Guru
28. august 2001 - 00:04 #30
du kan jo kontakte firmaerne og spørge dem om de har gjort det... hvis du fortæller dem din adresse og at du allerede har 33 film skal de såmen nok blive glade for dig :o)
Avatar billede red_dwarf Nybegynder
28. august 2001 - 00:17 #31
Jeg siger bare at det ikke er ulovligt at uploade dem til andre, og så længe man ikke selv ser det hele af filmen burde det være ret lovligt.. Har set mange film hvor der står \"For your Consideration\", eller \"Buy the movie after its watched\", der er ikke rigtigt noget måde det kan gøres lovligt på...
Avatar billede red_dwarf Nybegynder
28. august 2001 - 00:18 #32
sludder, ulovligt på..
Avatar billede keysersoze Guru
28. august 2001 - 07:32 #33
er det så heller ikke ulovligt at gå ud og stjæle en bil hvis bare man lader være med at køre i den?
Avatar billede red_dwarf Nybegynder
28. august 2001 - 07:44 #34
Det jeg snakker om er at tage ned til en bilforhandler, og prøvekøre bilen hvis man ikke er helt sikker på om man vil ha\' den. ELLER: At købe bilen på afbetaling..
Avatar billede keysersoze Guru
28. august 2001 - 07:55 #35
undskyld jeg spørger, men hvor har du så fra at det skulle være lovligt at tage digitale kopier af film eller at producenterne lagde dem gratis ud? og det et forsøg på at virke unormalt ekstra uvidende?

man kan gå i biografen - prøve-se den og kan man lide den kan man købe den på dvd/vhs - producenten har absolut ingen interesse i at give dig gratis film... dette fungerer på præcis samme måde som med musik (der dog har fået nye regler i dk)
Avatar billede jelzin101 Praktikant
28. august 2001 - 07:58 #36
hvis i vil vide hvorfor det er ulovligt > http://www.litteratur.f2s.com/opretshav.htm

-så kan i samtidigt svare mig på hvad farve baggrunden er (jeg har set 3 forskellige farver på 3 forskellige browsere)
Avatar billede keysersoze Guru
28. august 2001 - 08:06 #37
jelzin >> det er gråt... mørkegråt ;o)

men derudover tror jeg ikke det hjælper med til at overbevise RD - dem der har filmet filmen eller kopieret dem har jo tilføjet et \"For your Consideration\", eller \"Buy the movie after its watched\", hvilket jo STRAKS gør det hele lovligt... not

Avatar billede jelzin101 Praktikant
28. august 2001 - 08:11 #38
ks>> så kan jeg regne ud at mit logo på sort baggrund ikke ser godt ud :)
Avatar billede red_dwarf Nybegynder
28. august 2001 - 11:16 #39
Soze - Har du bare ikke fattet at det er lovligt så længe man ikke ser hele filmen?!... DET der er ulovligt er at downloade en film, se den hele, og have den liggende uden at købe den bagefter.. Det der ikke er ulovligt er at downloade filmen, se (Nogle dele af) den, derefter SLETTE den og købe DVD\'en, hvis man vel at mærke har set det hele?!, det er det der står alle vegne hvor folk downer deres videoer osv. om man så overholder reglerne er op til en selv...
Avatar billede red_dwarf Nybegynder
28. august 2001 - 11:18 #40
Det er fuldt ud lovligt at downloade den som en slags trailer, eller hvis det er fordi at filmen ikke er kommet ud endnu, og man har til hensigt at købe den når den kommer, hvis man da\' IKKE køber den er det ulovligt, har du fattet det?!
Avatar billede jelzin101 Praktikant
28. august 2001 - 11:19 #41
RD >> det er ikke lovligt at gå ned til boghandleren - stjæle en bog læse de 4 første kapitler og så købe den.

Software og Litteratur er i opretshavsloven sidestillet.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
28. august 2001 - 11:23 #42
RD>> hvis man skal tro på hvad du siger (hvilket jeg ærligt talt har svært ved, iogmed at du bryder producentens copyright) må du underbygge din påstand.

men jeg tror sagen er at du har misforstået den seneste lovændring der giver ret til at lave en sikkerhedskopiering af KØBT materiale.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
28. august 2001 - 11:26 #43
og en sidste statement RD hvis de sider du henter fra er amerikanske kan det godt være at det er lovligt det du gør hvis du vel at mærke befandt dig på amerikansk grund (dog tror jeg DMCA har sat en stopper for det). - dette betyder ikke at du er fritaget for dansk lovgivning og en amerikansk producent kan også retsforfølge dig i danmark efter dansk lovgivning.
Avatar billede keysersoze Guru
28. august 2001 - 11:28 #44
RD >> jo det er netop ulovligt fordi du har en digital ulovlig kopi - at du ikke ser det hele (hvad jeg tvivler på du alligevel ikke overholder) gør det da ikke mere lovligt... kopien er ulovlig da ophavsretten bliver krænket - og så er det ulovligt bare at have den uanset om man ser den eller bare har den.

Det er en gammel skrøne den med at man sletter den inden 24 timer og køber originalen hvis man kan lide det... jeg blev selv i mine unge dage kontaktet af KODA angående dette. Det var så angående musik på en hjemmeside, men reglerne er de samme med billeder...

hvis ikke du tror mig (og det gør du jo ikke) kan du jo oplagt kontakte Nordisk Film der jo er filmproducent (og så snakker og skriver de forståeligt dansk) - de vil med garanti give dig det korrekte svar - og tager jeg ikke meget fejl vil det blive det samme som mit og jelzins

du krænker ganske enkelt ophavsretten OG foretager ulovlig digital kopiering - hel film eller ej.
Avatar billede red_dwarf Nybegynder
28. august 2001 - 11:35 #45
I er anklagerne, og jeg er som sagt 100% uskyldig indtil det modsatte er bevist, så hvis i virkeligt vil gå længere så giv mig beviset... Jeg vil have det hele sort på hvidt..
Avatar billede red_dwarf Nybegynder
28. august 2001 - 11:47 #46
Nu må i ikke misforstå mig.. Jeg har sq aldrig haft film på min puter, jeg så \"Bedazzled\", ved en ven, og jeg kan da\' fortælle jer at han har DVD\'en nu... Han har sat mig ind i forholdene, og jeg foretrækker at tro på hvad han har fortalt mig indtil i kan give mig et bevis...
Avatar billede fireworld Nybegynder
28. august 2001 - 11:49 #47
www.hollywood.com

=)

der kan du få en MAASSEEEE film... *host* klips!
Avatar billede keysersoze Guru
28. august 2001 - 11:50 #48
ok - hvad er så det du har \"sort på hvidt\"?
Avatar billede keysersoze Guru
28. august 2001 - 11:52 #49
der står i den danske lovgivning at det er ulovligt - bare kig på det link der kom fra jelzin... og hvis du er så sikker - hvorfor så ikke få det bekræftet hos fx Nordisk Film så også vi andre uvidende(!) kan få det bevist?
Avatar billede red_dwarf Nybegynder
28. august 2001 - 11:55 #50
Dér: http://www.divxcrawler.com/flm.htm

Hvis du ikke er mæt endnu kan jeg da\' godt give dig mér...
Avatar billede keysersoze Guru
28. august 2001 - 11:58 #51
hvis du hentyder til denne linie \"After viewing the movie, please delete it and purchase the original DVD or VHS copy\" er det som sagt gammel overtro - hvorfor tror du ellers at KODA i sin tid havde fat i mig da jeg skrev det samme...

om det er gældende lov i USA skal jeg ikke kunne sige - men eftersom du bor i DK og din puter står i DK er det gældende dansk lov - og den brydes...

jeg er ikke mæt - faktisk mere sulten eftersom første madning mislykkes!
Avatar billede red_dwarf Nybegynder
28. august 2001 - 12:04 #52
\"Gammel overtro\"... Hvordan ville det her emne nogenssinde kunne blive til andet end gammel overtro?, det er dét her der er oppe i medierne for tiden, og næsten lige meget hvad man gør så kan det altid retfærdigtgøres. Har da\' hørt at de har tænkt sig at gøre det lovligt her i danmark at kopiere musik-cd\'ere.
Avatar billede keysersoze Guru
28. august 2001 - 12:13 #53
først og fremmest skal du adskille musik og film - det er i DK blevet lovligt at kopiere musik til eget brug (nærmere må læses på KODA\'s side eller i lovsamlingen) - dernæst skal du adskille DK fra andre lande...

men eftersom jeg ikke kan overbevises til andet - og du åbenbart heller ikke vil - hvorfor forsøger du så ikke at skrive en hurtig mail til Nordisk Film? eller filmbranchen generalt?
Avatar billede keysersoze Guru
28. august 2001 - 12:26 #54
taget fra lovsamling:

Stk. 3. Uanset bestemmelsen i stk. 1 er det ikke tilladt uden ophavsmandens samtykke til almenheden at sprede eksemplarer af filmværker og eksemplarer af edb-programmer i digitaliseret form gennem udlån

Stk. 3. Udgivne eksemplarer af filmværker, musikværker og værker i digital form kan stilles til rådighed for enkeltpersoner på offentlige biblioteker til personligt gennemsyn eller studium på stedet ved hjælp af teknisk udstyr. Eksemplarfremstilling er ikke tilladt.

§ 1. Den, som frembringer et litterært eller kunstnerisk værk, har ophavsret til værket, hvad enten dette fremtræder som en i skrift eller tale udtrykt skønlitterær eller faglitterær fremstilling, som musikværk eller sceneværk, som filmværk eller fotografisk værk, som værk af billedkunst, bygningskunst eller brugskunst, eller det er kommet til udtryk på anden måde.

ikke engang TV må du optage:

§ 69. En radio- eller fjernsynsudsendelse må ikke uden radio- eller fjernsynsforetagendets samtykke udsendes af andre eller på anden måde fremføres offentligt. Udsendelsen må heller ikke uden samtykke affotograferes eller optages på bånd, film eller anden indretning, der kan gengive den.

Avatar billede red_dwarf Nybegynder
28. august 2001 - 14:27 #55
Jeg må sq nødt til at give op nu.. Du er en hård negl.
Selvom de her paragrafer ikke slår det helt fast for mig ;)
Jeg må da\' indrømme at det overrasker mig en del at man ikke engang må optage TV..
Avatar billede ainslow Nybegynder
07. august 2002 - 23:05 #56
der er adrenalin wall bare share edonkey limewire kazaa imesh anbefales napster og videre videre videre listen er uendelige prøv imesh det er nemt og hurtigt at downloade og installere
Avatar billede ainslow Nybegynder
07. august 2002 - 23:09 #57
ikke fordi jeg har det