Avatar billede Lena Bentsen Novice
11. februar 2019 - 13:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke oprette regler for mail i mac

Jeg vil gerne oprette regler for mail i mac, så f.eks. nyhedsbreve kommer i deres egen mappe. Men uanset hvilken vej ind jeg bruger, får jeg blot en lille tom inaktiv boks op med navnet Konti.
Mac'en er opdateret.
Hvad kan årsagen være? Og hvad kan jeg gøre?
Avatar billede INK Ekspert
11. februar 2019 - 13:34 #1
Gå til hjælp i Mail. Søg efter: Brug regler til at administrere din indbakke

Der kommer nu en vejledning. Virker det?
Avatar billede Lena Bentsen Novice
11. februar 2019 - 14:08 #2
Nej vejledningen virker ikke. Jeg har oprettet masser af regler før, men af en eller anden grund kan jeg ikke komme ind.
Når jeg gør, som jeg plejer, får jeg kun omtalte billede med navnet Konti.
Avatar billede INK Ekspert
11. februar 2019 - 14:20 #3
Når du går i mail - indstillinger - regler, så kommer mulighederne. Gælder både Mojave og High Sierra.
Det kan selvfølgelig ikke tænkes, at du trykker på konti i stedet for indstillinger? 😀
Avatar billede INK Ekspert
11. februar 2019 - 14:22 #4
Hvis du får et billede med "konti", skal du bare trykke på "regler" i mulighederne i toppen. Undskyld hvis jeg helt misforstår dig.
Avatar billede Lena Bentsen Novice
11. februar 2019 - 17:20 #5
Når jeg f.eks. trykker 'CMD ,' som skulle føre mig til systemindstillinger, får jeg kun den lille boks med overskriften Konti. En totalt død boks, som jeg kun kan lukke.
Har jeg mulighed for her at sende et screen dump af boksen, så du kan fætteren?
Avatar billede INK Ekspert
11. februar 2019 - 21:55 #6
Har du prøvet at gøre som beskrevet i #3 ?

Altså åbn "Mail". Tryk på mail i kommandolinien for oven. Vælg indstillinger osv.
Avatar billede Lena Bentsen Novice
12. februar 2019 - 10:02 #7
Ja, også den vej, og resultatet er det samme: Konti.
Det er helt givet en fejl, der er opstået, men hvordan søren får jeg min mac på ret køl igen?
Avatar billede INK Ekspert
12. februar 2019 - 10:46 #8
Du må nok forsøge at geninstallere MacOS. (Kører du Mojave?)

Denne side fortæller hvordan. Du skal selvfølgelig have en sikkerhedskopi af alt, såfremt noget skulle gå galt. Bruger du Timemachine, er det fint.

https://support.apple.com/da-dk/HT201314
Avatar billede Lena Bentsen Novice
12. februar 2019 - 11:12 #9
Selvfølgelig. Godt forslag. Det prøver jeg. Og ja til både Mojave og Timemachine. Tak - og tak for indsatsen.