31. januar 2019 - 19:56Der er
44 kommentarer og 1 løsning
Kan ikke sætte router op
I går købte jeg end D-Link router. Den kunne jeg ikke få til at fungere. I stedet gav de mig så en Jensen, og den fungerer ikke. Ifølge brugsanvisningen skal jeg logge ind på http://192.168.38.1, men hvis jeg gør det, går den enten ind på Google eller fortæller, at der går for lang tid, inden http://192.168.38.1 svarer. Hvad f..... er der galt?????
Ok, så skal der lidt trylleri til, for at få tingene til at spille sammen, da du er på et andet subnet end din nye router.
Men! Inden vi nu begynder at gætte videre i alle mulige og umulige retninger, er vi nødt til at vide, præcist hvad det er du vil opnå: Skal din nye router kun være WiFi-forbindelse, eller skal den sidde som skillepunkt imellem internet og dit eget netværk?
Sæt kabel imellem din PC og en af LAN-portene i routeren og genstart først routeren, så PC'en. Hvis du laver samme øvelse igen (#14) bør du nu få svaret 192.168.38.x Åbn en browser og gå til http://192.168.38.1 Først: Slå DHCP fra i routeren (du får allerede IP# fra din internet-router). Dernæst: Skift routerens IP# til 192.168.87.2 Og så: Gem dine ændringer! Til sidst: Sluk, tilslut som før og tænd igen
forkert allesammen.. tag egenskaber på dit netkort, giv din computer et nr som 192.168.38.10 (fast, ikke dhcp) - nu er du på samme subnet og sku gerne ku logge ind i routeren.
Kan vi ANTAGE at du kører kablet netværk på din PC? Kan vi ANTAGE at du kører Windows 10? Kan vi ANTAGE at din STOFA-router kører i bridge mode - eller router den?!?
Der er mange, der gerne vil hjælpe dig, men du er nødt til at have lidt tålmodighed - præcist som vi har.
#36 Jeg er enig. Og en anden ting er jo at dette forum er også for personer der skal passe et arbejde dagen efter, så man kan ikke forvente at der er support natten over. Jeg er absolut ikke ekspert lige på dette område, men jeg kan frygte du har koblet stumperne forkert sammen. Så vidt jeg husker, så skal den nye router som ikke skal have DHCP kørende været monteret i 1 lan port i stedet for wan porten for at det virker rigtigt. CRkrogh du må meget gerne svare igen hvis jeg er på forkert vej :-)
#39 Ok tak for det :-) Så har jeg da husket noget af det jeg har set i årenes løb. Kører her med Yousee router hvor det hele er i og der er ikke så meget at forholde sig til :-)
#37: Ja, I må undskylde allesammen. Jeg har en svær depression og lever derfor mest om natten og havde ikke lagt mærke til, hvor på døgnet vi befandt os.
Nu har jeg ringet til Jensens support, og de fortæller, at man slet ikke skal gå ind på den hjemmeside, selv om det står udtrykkeligt i manualen!!! Det er kun, hvis man har problemer, at man skal derind. Det står der IKKE ET ORD om i manualen, og hun kunne ikke gøre rede for hvorfor. Jeg har glemt at skrive at jeg i går var i Stofa butikken for at købe batterier og nævnte problemet. Han sagde, at de havde fået nye modems og gav mig det med hjem, og jeg regnede med, at det var det, som hjalp og naturligvis ikke routeren eftersom jeg ikke kunne komme ind på den hjemmeside. Ganske vist sagde en telefon supporter senere, at der er nøjagtig den samme wifi del i den nye - har aldrig oplevet, at to Stofa medarbejdere har sagt det samme. Men Jensen supporteren hævder altså, at det er deres router, der hjælper, og om det er korrekt, det ved jeg så ikke. Men mange tak til dem, som har brugt tid på det og undskyld, at jeg ind imellem har været lidt tungnem - jeg er ikke IT-ekspert :)
Nu er mit internet i øvrigt betydeligt hurtigere end det var i nat - uden at jeg har gjort noget??
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.