Avatar billede Marting Forsker
30. januar 2019 - 20:42 Der er 7 kommentarer

Win 10 lidt på dansk og engelsk så lidt blandet Landhandel!

Hej

Jeg har nystartede en PC’er med Windows 10  På dansk eller det skulle den være,    Noget stå på dansk og anden stå på engelsk så lidt blandet Landhandel.

Jeg ved Microsoft laver Windows  10 på helt dansk tekst : -)

Er der mon nogen der har et svar eller kan hjælpe  med at få den helt på Dansk?

Hilsen Martin G.
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2019 - 20:48 #1
Download et installations medie, og lav en helt ny installation.
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Avatar billede Marting Forsker
30. januar 2019 - 21:11 #2
valby :

ok skal den ned på et USB stik ?
Det burde næsten være dem,  hvor vi har købt den henne som skulle gøre det : -)

hvad kunne kunne oversagen være siden den ikke vil?

Tak for hjælpen  : -)

Hilsen Martin G.
Avatar billede klaudi Ekspert
30. januar 2019 - 21:33 #3
Tjek at sprog står rigtigt:
Windows tasten + i
Vælg Tid og sprog
Vælg Sprog
Sørg for dansk står øverst og at grænsefladesprog i Windows er aktiveret

Tjek så Administrative sprogindstillinger (link er ude til højre på Sprog siden)
I vinduet der åbner tjekker du om det er sat til Dansk.
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2019 - 21:34 #4
Ja tag den ned på en USB. Sæt Den USB i computeren og boot op på startmenuen, og vælg USB. Under indstilling vælg Gem intet.
Hvis du har noget du vil gemme, så skal du selvfølgelig gemme det først.
Du kan også vælge, på USBén, at formatere disken først, så slipper du for slette en Windows old, som gemmes på C-drevet, hvis en ny Windows erstatter den gamle.
Er computeren købt som ny, med en fejl installation? Hvis ja, så skulle sælger have den tilbage.

Sig ja til også at downloade opdateringer.

Det sidste spørgsmål forstår jeg ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. januar 2019 - 23:21 #5
Havde tjekket alle sprogindstillinger før jeg havde grebet til en nyinstallation.
Avatar billede Poko1 Ekspert
31. januar 2019 - 11:15 #6
Husk At vælge grænseflade sprog!
https://ibb.co/PzKTs79
Konfigurer Grænsefladen.
https://ibb.co/J5mcVgx
Avatar billede Marting Forsker
01. februar 2019 - 21:38 #7
Hej klaudi,  220661 og poko1
Ja lige præcis, syntes og har været det hele igennem og det hele stå på dansk

Valby
Jeg fik en snak med support, han sagde jeg  skulle skrive ”nulstille i søgningen”
Det gjorde  jeg den startede op igen på den engelske, danske version

Han sagde efterfølgende nogen Windows opdatering så skulle den komme, han fik ret : -)
Ja den fik Lær dansk: -)

Den køre meget tæt på grænsen til  en returnering : -)

Vi  kommer også til at prøve med et nyt frisk kabel
Det er en ældre Samsung monitor men den har HDMI indgang
Den har skærm vanskeligheder der skal rudes noget før der kommer skærmbillede på
Ved ikke om det er noget med kablet det er ikke et  2.0 HDR HDMI kabel?

Så vi står igen, hvad kan det så være : -)

Skærm
Computer
Eller
Kablet : -)

Hilsen Martin

PS. ved ikke hvor meget det betyder med kablet om det er en ændre version ind V2,0 bare det virker. : -)