Avatar billede jaro01htx Nybegynder
27. august 2001 - 15:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

kan man låse frames?

her er linket der var en der syntes det var et forkert sted! http://www.eksperten.dk/spm/102714
Avatar billede prodic Mester
27. august 2001 - 15:19 #1
Så lav siden så dens højde/bredde passer med højden/bredden på dine frames.

Og luk det andet spørgsmål!!!
Avatar billede mukanus Nybegynder
27. august 2001 - 15:31 #2
jeaah det kunne du !

men jeg ville også gerne vide hvordan man låser frames sådan at ligegyldigt hvad bliver de ikke større eller mindre..

ligsom en tabel...

Avatar billede prodic Mester
27. august 2001 - 15:37 #3
Mukanus->Så opret dit eget spørgsmål!
Avatar billede autodidakt Nybegynder
27. august 2001 - 15:39 #4
Prøv disse:
scroll=no
scrolling=no
noresize
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. august 2001 - 16:09 #5
Hvis de ønskede rammer skal holde størrelsen uanset hvilket browservindue siden skal ses i må du lave frame i 2 niveaoer

din bundfil bliver en alm html fil med en <iframe i. iframen skan du så sætte størrelse på så den har præcis den størrelse du ønsker. (hvis browservinduet bliver mindre får du så blot scrollbars)

i den <iframe loader du så din framset fil med rammerne i fast størrelse.

mvh JakobA
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2001 - 16:28 #6
Ja i frontpage er der direkte mulighed for at vælge om de skal være låst eller om nøvendig, skal kunne rulle, eller altid.
Avatar billede cygnet Praktikant
28. august 2001 - 23:32 #7
Lige meget hvad vil dine frames altid fylde hele browseren ud. Så du skal sørger for der er en ekstra frame der kan vokse efter brugerens skræm størrelse. Så smid derfor en ekstra frame ind i top og / eller bund. Se sider som http://www.ingermann.dk/getaround eller http://www.ingermann.dk/hosdig/index.asp for at få en ide af hvad jeg mener.. håber det var svar nok..
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2001 - 08:13 #8
Det klare Frontpage også automatisk, ved at tilpasse sig automatisk
Avatar billede jaro01htx Nybegynder
05. september 2001 - 21:56 #9
Hej alle sammen tak for hjælpen! men der var ingen af jeres råd jeg kunne bruge! desværre! jeg besluttede mig i stedet for at droppe frames! og i stedet bruge tables! det er sku lidt lettere!

Ellers tak!

/Jaro01htx
Avatar billede prodic Mester
05. september 2001 - 22:00 #10
hehe - så fandt vi endelig ud af hvad der var sket med jaro1htx!
Men aldrig hvorfor det ikke virkede...