Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
21. januar 2019 - 23:30 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvad er "Cookiebot.com" ?

Jeg har Linux Mint 19 MATE ...
Har (vist nok) styr på cookies.
-
Men er begyndt at modtage en cookie = "Cookiebot.com".
Synes jeg der står ...
*
Hvad er dog det ?
Synes det er noget nyt. Som jeg ikke plejer at få.

Modtager ikke 3. parts cookies.
- Og sletter de cookies, på sider, jeg kun besøger en gang eller sjældent.

"Cookiebot.com" - kommer igen.
Har slettet den et par gange.

Er nysgerrig ...

Tror ikke det er noget "Farligt" - Men er nysgerrig ...
*
Venlig Hilsen Jørn *
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2019 - 02:55 #1
google siger dette om cookiebot.com

"GDPR and ePrivacy compliant cookie solution. Easy to implement! Cookie consent management. Free website scan. Used on 120,000 websites. Audit your cookies. Protect personal data. Get a cookie scan report. Services: Compliant data tracking, Cookie control, Cookie declaration"

en eller anden webside du bruger, bruger denne cookie løsning. mere er der ikke i det
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
22. januar 2019 - 08:35 #2
TAK, sidwave ...
Avatar billede Miklas Kroager Praktikant
31. januar 2019 - 15:49 #3
Jeg benytter det på en række websites selv - det er lovpligtigt. Bl.a. på websitet https://badevaerelse-pris.dk og https://autostedet.dk kan det ses. Vi får det udleveret af noget kaldet minecookies.