Avatar billede jakabov Praktikant
04. januar 2019 - 21:37 Der er 2 kommentarer

Mesh system opsætning

Hejsa:)

Kigger lidt på dette:  D-Link Covr AC2200, da de har et sæt med 2 stk til 1333 på bud for tiden.. Men vil gerne beholde min nuværende router TP-link wdr4300 så jeg stadig kan beholde min nasserver og printer forbundet til den, da der kun er 2 ethernet porte i d-linke'en.  Havde tænkt det skulle forbindes sådan her:
----- =kabel
Stofa router(slukket wifi)(stue) ---- d-link1(wifi til 1 sal)----Wdr4300(slukket wifi)(1sal)----stationær/nas server m. printer

og så placere d-link2 i stue etagen så den har god trådløs forbindelse til node 1(d-link1)

Kan det lade sig gøre på den måde eller er det helt hen i vejret. Lige pt har jeg tp wdr4300 på 1sal kablet fra stofa routeren i stuen, som har slukket wifi og så har jeg en repeater i stuen der forlænger signalet fra 1 sal, det fungere men har sine udfald:/

mvh Søren
05. januar 2019 - 06:33 #1
Jeg er ikke helt klar over, præcis hvad jeg skal svare dig. Som jeg tolker, så fungerer din nuværende løsning, men har udfald. Håber du at opnå højere oppetid, bedre stabilitet- eller hvor meget spiller hastighed ind?
Umiddelbart, så lyder det setup du beskriver ganske omstændigt. Nu ved jeg intet om hvordan dine netværksbetingelser er, om du bor i et meget stort hus- har sat blyindfatninger i alle vægge, eller hvad det måtte være - men umiddelbart, så vil du bare gerne have noget der står snorlige!?
Jeg afskyr range extenders, de gør ofte mere skade end gavn og har tendens til at forvanske et signal mere, end det ville have kunne mærkes, såfremt signalet var gået direkte i modtager enheden, uden om extenderen - med en større latenstid, men renere og dermed bedre. Så at du kommer væk fra at have den i opsætningen, så kan jeg kun bifalde det.

Hvis spørgsmålet slet og ret er, om det kan lade sig gøre- og om det vil fungere (bedre end nu) så kan jeg ikke se nogen grund til, at det ikke skulle være tilfældet. Det er en glimrende enhed D-link har banket sammen og med en imponerende basis wifi signalrange samt solid integration af mesh, så vil du snildt kunne dække +400 m2 med det setup.
Avatar billede jakabov Praktikant
05. januar 2019 - 07:46 #2
Hej

tak fordi du gad svare:)

Jeg er ikke i tvivl om at d-links enhederne vil forbedre mit WiFi betydeligt, det jeg er i tvivl om er om jeg bruge mit tplink wdr4300 i forlængelse af den ene enhed til at forbinde min stationær, nas, derudover er min printer også forbundet der til med usb. Da d-link enhederne kun har 2 ethernet porte og ingen mulighed for forbindelse af usb printer. Det er ikke så omstændigt, hvis jeg kunne vise et billede ville det nok gi bedre mening end mine snirklede forklaringer 😂😂