Avatar billede dweb Nybegynder
27. august 2001 - 14:04 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan man lave et billede transparent i Pagemaker 6.5?

Hej

Hvor kan jeg ligge et fritlagt billede ind i pagemaker med transparent baggrund?

VH Jesper
Avatar billede jkf Nybegynder
27. august 2001 - 14:08 #1
du skal bruge photoshop til at gøre det transparent og bagefter impotere det til pagemaker.
Avatar billede prodic Mester
27. august 2001 - 14:10 #2
Det mener jeg faktisk ikke at du kan.

Ihvertfald har jeg ikke fundet en løsning endnu.
Avatar billede prodic Mester
27. august 2001 - 14:14 #3
Det kan ihvertfald ikke lade sig gøre at hente et psd-billed ind med en gennemsigtig baggrund.
Og derved lade den være gennemsigtig i PageMaker.

Tror ikke der er anden løsning end, at lade billedet være lig med baggrundsfarven i PageMaker.
Avatar billede dweb Nybegynder
27. august 2001 - 14:16 #4
jamen hvisj eg nu har et fritlagt logo som skal kunne lægges ind oven på et billede eller noget andet.
Avatar billede dweb Nybegynder
27. august 2001 - 14:18 #5
Er det så nogen der ved om man kan gøre det i indesign?
Avatar billede prodic Mester
27. august 2001 - 14:24 #6
Kender ikke InDesign nok til at sige, om det kan lade sig gøre der.

Men det skulle undre mig meget hvis man kunne.
Avatar billede axor Nybegynder
27. august 2001 - 14:44 #7
Prøv at lave et clippingpath i photoshop, arkiver billedet som eps. Nu skulle jeg mene at du kan importerer billedet med transparent baggrund...
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. august 2001 - 15:02 #8
Citat fra bogen om Indesign side 203:

B: Bitmap-EPS med en fritskrabningskurve oprettet i Photoshop. Med fritskrabningskurven oprettes der en gennemsigtig baggrund.

Citat slut;
Avatar billede dweb Nybegynder
27. august 2001 - 15:09 #9
tak :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. august 2001 - 17:03 #10
Selvtak og tak for pointene ;o)
Man kan da score lidt point i denne kategori, selvom det er \"barske drenge\" man er oppe imod ;o)

www.fotx.net/retaxes
Avatar billede prodic Mester
27. august 2001 - 17:06 #11
Retaxes->Hehe - vidst på tide, at jeg får kigget nærmere på InDesign.
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. august 2001 - 17:29 #12
prodic> Det kan du roligt gøre, jeg brugte Pagemaker før, men sikke en forskel!
Som at skifte sin gamle Skoda ud med en Lamborghini!
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. august 2001 - 17:30 #13
Og der skal nok komme nogle QuarkExpress-dongle folk der vil mene noget andet ;o)