Avatar billede Teknikblind Juniormester
20. december 2018 - 22:42 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Download af lovlige 3D film

Hej
Jeg har koblet en ekstern harddisk til mit fjernsyn, hvor jeg har film på.
Har en enkelt 3D film liggende, men vil gerne have flere. Findes der en hjemmeside, hvor man lovligt kan købe 3D film til download?
Avatar billede eurositi Ekspert
20. december 2018 - 23:46 #1
Jeg har ikke kunnet finde butikker, der specialiserer sig i 3D-film (jeg antager, at du mener biograffilm produceret i 3D og ikke alle mulige former for udgivelser i 3D?)
Amazon har i lighed med andre onlinebutikker ofte både 2D og 3D-udgaver af film i sortimentet, Gravity, Avatar m.fl.. De fås både som disc og til download. Det er dog ofte, at distributionsrettighederne til download-udgaverne ikke gælder i alle lande, hvilket man desværre ikke kan se, før man forsøger at købe filmen.

Der er et ret begrænset udvalg - hvis vi taler om store film produceret i 3D. Kynikere vil sige, at markedet for 3D film er dødt igen, efter Avatar-opblomstringen for små ti år siden. Men derefter fulgte en lang række tarvelige forsøg på at tjene ekstra penge på ret dårligt producerede 3D-film.

Det lader til, at det mere er film i 4K opløsning, som sælger for tiden.
Avatar billede Teknikblind Juniormester
04. januar 2019 - 13:14 #2
Hej

tak for svar. Ærgerligt, at man har 5 sæt 3D briller og et 3D TV, og så faktisk ikke kan bruge det.