Avatar billede milter Ekspert
13. december 2018 - 21:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

RAM-slugende reklamer

Jeg har abonnement på Jyllands-Posten og åbner også regelmæssigt jp.dk. Jeg har AdBlock installeret på Google Chrome.

De seneste par uger har jeg haft problemer med, at jp.dk sluger mere og mere RAM, jo klængere siden er åben, og jeg mener at have fundet synderen, nemlig pubmatic.com, som laver reklamer på websiden. Flere gange har jeg set pubmatic.com lægge beslag på op til 3 GB RAM, og resultatet er en meget langsom jp.dk, den er meget lang tid om at loade siden og i nogle tilfælde fryser computeren. Problemet er der både med og uden AdBlock aktiveret.

Jeg har en et år gammel pc med en Ryzen 16ooX CPU og 8GB virkende RAM.

Jeg har vedlagt et screenshot af, hvordan det på et tidspunkt så ud via Windows’  Jobliste og Chromes egen Jobliste.

Hvad mener I? Dårligt skrevet reklame, eller ….?

https://ibb.co/WcNLF8t
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2018 - 22:31 #1
Jeg har lige åbnet Jyllandsposten. Det tog ca. 3sek. men jeg har ikke abonnement.
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. december 2018 - 22:32 #2
Jeg ser JP i EDGE.
https://ibb.co/QMTcKP2
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2018 - 22:41 #3
Ps. Joblisten Chrome med Politiken åben. 0,1-3,9%
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2018 - 00:15 #4
der er vel ikke noget at gøre... prøv at bruge en anden browser
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
14. december 2018 - 08:34 #5
Prøv firefox og se om der er nogen forskel. Bare for sjov.
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2018 - 10:05 #6
skriv til JP at reklamerne bruger så meget ram at computeren bryder sammen :)
Avatar billede milter Ekspert
21. december 2018 - 22:22 #7
Problemet er løst og tak for input.

Synderen var AdBlock, og fjernelse af den efterfulgt af ny installation af Adblock gav mig min normale, hurtige Chrome tilbage