27. august 2001 - 13:13 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

Jobsituationen i Sverige og Norge

Er der nogle herinde der fornemmer jobsituationen i Sverige og Norge.

Er det til at få job??

Måske egene erfaringer eller bekendte.

:: Url´s til jobsites i disse lande??

:: Tips om ledige job måske??

/def (flås for 12.000 i skat om mdr.)
Avatar billede milpoer Nybegynder
27. august 2001 - 13:17 #1
Både sverige og norge har som Danmark Jobline.dk

http://www.jobline.no
http://www.jobline.se

Håber det kan hjælpe dig.
Avatar billede asogaard Nybegynder
27. august 2001 - 13:24 #2
Jeg bor og arbejder i norge, og som dansker har du INTET!! problem med at få arbejde hvis dit hoved eller hænder er skruet rigtigt på. i Oslo er situation den at der mangler cirka 8000 it.folk

Så her opper er der masser af muligheder...

Mvh
- Anders.
Avatar billede asogaard Nybegynder
27. august 2001 - 13:26 #3
check www.xtra.no
www.stepstone.no
www.entitet.no
www.vikar1.no
www.aftenposten.no
www.jobworld.no

Jeg har kontakter til flere som mangler folk..

Mvh
- Anders.
27. august 2001 - 13:30 #4
asogaard>> Hvis du smider din email adresse her kan jeg sende en url til C.V af en god ven, knoct knoct, say no more, know what I meant??

/def
Avatar billede serverkudsk Nybegynder
27. august 2001 - 13:31 #5
asogaard > er lønden god i oslo??
27. august 2001 - 13:32 #6
Jeg tænker, at det også kunne være intressant at høre om lønnivauet, skatteforhold(meget kort version ;-) ect....
Avatar billede jelzin101 Praktikant
27. august 2001 - 13:33 #7
lytter med :)
Avatar billede asogaard Nybegynder
27. august 2001 - 13:35 #8
Lønnen er genneralt lidt højrere end den er i dk... Samt at der i henhold til EØS samarbejdet mellem DK,SE,NO er 20.000 extra i fradrag om året, samt at skatten ikke er så høj heller =).

Mad priserne er lidt dyrere end i dk læg mærke til at jeg siger liiiiiidt dyre her snakker vi altså ikke om at et lille stykke agurk koster 50kr. (Coca Cola er billigere her end i dk!!!!)

Mvh
- Anders

seriøse mails kan sendes til aosgaard@portalen.no
Avatar billede rafn Nybegynder
27. august 2001 - 14:11 #9
Det med coca cola er vigtigt.Jeg ser frem til at vi kan lave en dansker koloni deroppe
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. august 2001 - 14:12 #10
En af mine venner flyttede til Oslo sidste år og betaler cirkus 30% i skat, men regn så også lige med at dagligvarene er en del dyrere i Norge.
Avatar billede rafn Nybegynder
27. august 2001 - 14:13 #11
Nu bliver det svært - er det, eller er det ikke dyrt at købe mad i Norge
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. august 2001 - 14:16 #12
Han betaler 8000,- i husleje for en 2 værelses inde i Oslo og siger at det er noget dyrere at købe mad derovre. Det er hvad jeg ved :-)
Avatar billede asogaard Nybegynder
27. august 2001 - 14:22 #13
Det er ikke specielt dyrt med mad i norge.. så er det slået på plads.

Men mad ligger jo enhver dansker meget tæt på hjertet så gå på dette link og bestem selv hvad du vil spise...

http://interaktiv.vg.no/matkalkulatoren/index.asp
27. august 2001 - 14:24 #14
Kan vi ikke blot få et link til en online butik i Norge, så det punkt kan overstås?

Niko..>> Intressant med de 30%, for nogle måske en vigtig lille ting, ja, jeg ved ikke.

BTW:
\"Du kommer længere med et venligt smil og en pistol end et blot venligt smil\"
Al Capone
Passer slet ikke ind her, men kunne ikke lade vær´
:-))
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
27. august 2001 - 14:26 #15
asogaard - Blev træt af danskerbrok og gav os linket med det samme ;-)
Avatar billede asogaard Nybegynder
27. august 2001 - 14:29 #16
Apopros Dansker koloni jeg kan nævne at der bor rundet regnet 22.000 fast boende dansker i oslo og omegen hertil regnes ikke rejsehåndværkere...
27. august 2001 - 14:29 #17
Det er tilsyneladene den friske Norske havluft, der skærper sanserne og evnen til at handle:-))
Avatar billede rafn Nybegynder
27. august 2001 - 14:42 #18
Ok jeg vidste ikke at der var så mange danskerer deroppe. Men hvad med en it-klan.

29. august 2001 - 11:26 #19
hmmmm, var det det???

Vi er flere(BEMÆRK =>FLERE!!!) IT-folk der sidder her og venter(er ikke hjælpeløse) på lidt hjælp, tips, triks ect.......

Der må der være nogle der kender nogle, eller holder I jer bag skærmen helt for jer selv??:-))) Jeg havde da tænkt mig at blande mig med lokalbefolkningen, specialt med den del der har X og Y kromosonerne lidt anderledes fordelt;-)))

/def
Avatar billede avnes Nybegynder
03. september 2001 - 20:25 #20
Hehe, som nordmand som flyttet til Danmark for 1.5 år siden må jeg sige at:

a) Min økonomi er meget bedre her i DK end i Norge, fordi selv om skatten i DK er sindsyg, så er både bolig og mad billigere end i Norge. Anders har rett i at maden i butikkene ikke er så meget dyrere end i DK, men på cafe og restauranter er det ville priser i Norge, og jeg tør ikke engang tenke på hvor meget en øl koster :-) Kender I nogle IT konsulenter som ikke lever af fast food, Cola og øl ???? :-)

b) Pigene er lidt dejligere i DK end i Norge :-)
Avatar billede avnes Nybegynder
03. september 2001 - 20:32 #21
Offentlig info om Norge:
http://odin.dep.no/

Arbeid:
http://www.aetat.no/
Avatar billede davidchristensen Praktikant
18. september 2001 - 03:43 #22
Hvis man kan leve af myseost, så er det sikkert billigt at spise i Norge. :-)