Avatar billede EfterOtte Juniormester
28. november 2018 - 12:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

PDF til print: Print side 1, 5 gange, Side 2, 5 gange osv.

Hvis jeg for eksempel har en PDF med 5 sider, som jeg måske vil have printet 20 af. Så vil printeren automatisk printe side 1, 2, 3, 4 og 5, 1 gang hver også køre den loop indtil den har printet 20 sæt.

Hvis jeg nu gerne vil have at det skal komme ud i en anden rækkefølge kan man så det?

De 20 sider skal ligge hver for sig, opdelt i de 5 sidenr.
Så det ville være smart hvis jeg kunne printeren til at printe 20 side 1, også først begynde at printe 20 side 2 når den har printet de 20 side 1.

Håber spørgsmålet er formuleret så det giver mening.

I dette tilfælde vil jeg jo godt manuelt bare kunne vælge side 1 også printe 20 også side 2 osv.

Men det kunne være smart hvis i ved der er en funktion, så kan jeg bruge den. Det kan også være der kommer et tidspunkt hvor det er større print der skal laves.
Avatar billede AnyFellow Mester
28. november 2018 - 12:53 #1
Når du vælger at udskrive, kan du fjerne krydset i "Sætvis" (er ved siden af antallet af udskrifter i Adobe Reader). Så udskrives siderne som du ønsker.
Avatar billede mort1 Ekspert
28. november 2018 - 13:03 #2
Jeg tror det ville være en god ide, om du fortalte os, hvilken printer du bruger
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2018 - 13:10 #3
jeg vil mene det kommer an på hvad printeren kan
Avatar billede EfterOtte Juniormester
28. november 2018 - 13:26 #4
Tak kfisker!
Utroligt jeg ikke har set den knap før, men tror det er fordi jeg altid har kigget efter den til at starte med, imens antal kopier har stået til 1.

Kan se at den (logisk nok), først kommer frem når man vælger mere en 1 kopi.