Avatar billede zeb Nybegynder
27. august 2001 - 09:18 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver jeg en stiblet streg i photoshop?

?
Avatar billede sh-dk Nybegynder
27. august 2001 - 09:26 #1
Lav en sort streg og klip hiller iden.

Endnu bedre.

Lav den i Corel Draw eller illustrator
Avatar billede aeblenet Nybegynder
27. august 2001 - 09:26 #2
Brug evt tekstværktøjet og lav

Sådan.

Nu kan du jo så bagefter vælge farver, punktstørrelse osv.

hilsen: http://www.aeble.net
Avatar billede aeblenet Nybegynder
27. august 2001 - 09:28 #3
lodrette streger laver du ved at vende tekststregen 90 grader.
Avatar billede prodic Mester
27. august 2001 - 10:22 #4
Du vælger ganske simpelt en brush der har den længde som din \"streg\" skal have og sætter Spacing til ca. 125% - Vupti, så tegner du bare løs, både i kurver og hvad du nu finder på.

Det kan man trods alt ikke med tekstværktøjet eller ved at lave en sort streg med huller. :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. august 2001 - 11:08 #5
prodic> Ja, sådan skal det laves, ikke alle de amatøragtige løsningerb ;o)
Avatar billede prodic Mester
27. august 2001 - 11:11 #6
Retaxes->Det er trods alt den rigtige metode - syntes bare lige jeg ville nævne den. ;-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. august 2001 - 11:27 #7
jamen, en --------------- det er da ikke det rigtige, det er noget man bruger i notepad og word ;o)
Avatar billede prodic Mester
27. august 2001 - 11:31 #8
Retaxes->Så nu må vi hellere slappe af, inden Aeblenet kommer efter os.
Man skal holde sig gode \"venner\" med kompetente folk.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
27. august 2001 - 11:33 #9
prodic>
retaxes>

bla bla bla

Det kommer helt an på hvad zeb skal bruge den streg til og hvilke ændringer der kommer i fremtiden.

Hvis i ved så meget om PhotoShop, så ved i vel også at \"lave en\" stiblet streg kan laves på ca. 25 forskellige måder.

Selv ville jeg have vurderet det hurtigste udvej......

Og det gjorde jeg også her og det var jo åbenbart det zeb ville have.

Er der mere vi skal have sat Jer på plads med, inden vi glemmer spm102598 ?
Avatar billede prodic Mester
27. august 2001 - 11:37 #10
Aeblenet->Du har klart valgt den hurtigste løsning, men derfor ikke nødvendigvis ikke den mest korrekte.
F.eks ved kurver på en streg - der halter din løsning lidt.
Men den er klart brugbar.
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. august 2001 - 11:42 #11
aeblenet> Hvofor bruger du altid dobbelt linieafstand, set ud fra et typografisk synspunkt er det en dårlig skik, lige så forkert som at skrive med store bogstaver.
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. august 2001 - 11:43 #12
Man skulle tro du var bange for at blive overset!
Avatar billede aeblenet Nybegynder
27. august 2001 - 11:44 #13
retaxes>

bla bla bla

Du skriver da bare din \"hjælp\" til ?, i en skudder-mudder-pære-vælling, som du plejer.

Så laver jeg mit let læseligt imens - som jeg plejer.

Tænk sig at modtage en mail på 100 linier fra dig.

? det må da være et mareridt at læse den ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. august 2001 - 11:48 #14
Og rigtig tegnsætning kender du heller ikke til!
Avatar billede aeblenet Nybegynder
27. august 2001 - 11:50 #15
retaxes>

bla bla bla

Få dig da snart et liv

(eller sælg din internetopkobling)
Avatar billede zeb Nybegynder
27. august 2001 - 12:16 #16
Og nu da spørgsmålet for længst er besvaret kunne I så ikke gå et andet sted hen og diskutere?
Avatar billede prodic Mester
27. august 2001 - 12:20 #17
zeb->Har såmænd bare givet dig en løsning du også kan bruge i fremtiden. Håber da det er OK.
Det var skam ikke for at starte en diskussion.